سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: طرح بزرگراه بین‌المللی نقده- پیرانشهر با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و حدود ۱۵ کیلومتر آن زیربارترافیک رفته است.

رسول عطایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید از طرح راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین، گفت: قطعه نخست بزرگراه نقده- پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

عطایی اضافه کرد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجرا است و حدود ۵ کیلومتر آن پیش از این زیربارترافیک رفته بود و تا اربعین امسال ۴ کیلومتر دیگر از این قطعه زیربارترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: اجرای عملیات در بزرگراه نقده- پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می‌گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

عطایی افزود: مسئله مورد توجه روستای قارنا نیز توجه به ایمن‌سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن‌سازی مسیر ورودی روستای قارنا انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر با هفت هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، ۲۴ کیلومتر طول دارد و حدود ۱۰ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته است و تا اربعین هفت کیلومتر دیگر از قطعه دوم آماده بهره‌برداری می‌شود.

عطائی اضافه کرد: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز پیش از این انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.