گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند

فرمانده انتظامی ساوه گفت: با هوشیاری مردم و اقدام به موقع پلیس ۲ نفر از حفاران غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ مجتبی جمالی فرمانده انتظامی ساوه گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر حضور ۲ فرد ناشناس، در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان ساوه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از کسب اطمینان از صحت موضوع اعلامی و حضور این افراد به منظور حفاری و کشف اشیاء عتیقه، ماموران ۲ نفر را حین حفاری مشاهده و دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به یگان انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه از این متهمان یک دستگاه گنج یاب و مقادیری اشیاء تاریخی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد خاطرنشان کرد: این افراد با مشاهده مستندات و مدارک پلیسی در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی ساوه، به ناچار لب به اعتراف گشوده و بیان داشتند که قصد حفاری و کشف اشیاء گران قیمت باستانی و عتیقه را در روستای مورد نظر داشته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در پایان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با افراد سودجو و قانون گریز به منظور پیشگیری از سرقت آثار تاریخی و فرهنگی کشور افزود: ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات پلیسی، پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.