هوای استان قم امروز همراه با وزش باد، دوشنبه صاف و آرام است

مدیرکل هواشناسی قم گفت: برای فردا و پس‌فردا پدیده غالبی در استان قم پیش‌بینی نمی‌شود و هوا صاف و آرام است.

مهران حیدری گفت: امروز در برخی مناطق از جمله بخش‌های شمالی و شرقی استان قم، سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

 مدیرکل هواشناسی قم عنوان کرد: از امروز بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد در مناطق شمالی سمت محور قم- تهران از جمله نواحی کوشک نصرت و مناطق شرقی از جمله محور قم- گرمسار تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به کاهش رطوبت خاک، احتمال خیزش گردوخاک در این مناطق وجود دارد که بر این اساس، هشدار زرد صادر شده است تا رانندگان نسبت به احتمال کاهش دید و اختلال در حمل‌ونقل هوشیار باشند.

حیدری بیان کرد: در برخی مناطق استان نیز ممکن است به‌صورت مقطعی سرعت وزش باد رخ دهد که هر چه به اواخر وقت امروز نزدیک می‌شویم از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به هوای آفتابی در فردا و پس فردا، افزود: بعدازظهر چهارشنبه رگبار‌های پراکنده‌ای از سمت غرب، استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند که در ارتفاعات و مناطق غربی شدیدتر است.

حیدری بیان کرد: از نظر روند دمایی تا روز سه‌شنبه روند کاهشی است و چند درجه خنک‌تر می‌شود و از روز چهارشنبه روند افزایشی آغاز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه هفته آینده دما به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد برسد.

 مدیرکل هواشناسی قم افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کمترین دما از دستجرد با ۷.۸ و بیشترین دما از کوه سفید به میزان ۲۴.۵ درجه گزارش شده است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.