یوتیوب حالا از تولیدکنندگان محتوا میخواهد که استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوهای واقعی خود را از طریق یک برچسب مشخص کنند. این پلتفرم ابزار جدیدی را به Creator Studio اضافه کرده که سازندگان از طریق آن میتوانند محتواهایی که با هوش مصنوعی تولیدشدهاند را برای کاربران مشخص کنند.
طبق توضیحات ارائهشده در وبلاگ یوتیوب، این ابزار جدید در بخش مربوط به فرایند آپلود و ارسال ویدیو ظاهر میشود و سازندگان از طریق آن باید محتوای «تغییریافته یا مصنوعی» را که واقعبینانه بهنظر میرسد، مشخص کنند. برخی از نمونههایی که یوتیوب به آنها اشاره کرده، شامل نمایش یک گردباد جعلی درحال حرکت به سمت یک شهر واقعی یا استفاده از صداهای دیپفیک برای روایت یک ویدیو توسط یک شخص واقعی میشود.
در این پست همچنین توضیح داده شده که برای مواردی مانند استفاده از فیلترهای زیبایی، جلوههای ویژه مانند محوکردن پسزمینه و «محتوای آشکارا غیرواقعی» مانند یک انیمیشن، نیازی به استفاده از این ابزار نیست.
اولینبار در آبانماه گفته شده بود که یوتیوب طی ماههای آینده از رویکردهای جدیدی استفاده خواهد کرد تا محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را برای کاربران خود مشخص کند. بااینحال، نحوه دقیق انجام این کار تاکنون مشخص نشده بود.
مانند پلتفرمهای دیگری که برچسب مشخصکننده محتوای هوش مصنوعی را به سرویس خود اضافه کردهاند، قابلیت یوتیوب نیز براساس حسن ظن سازندگان طراحی شده است؛ به این معنی که سازندگان باید در مورد چیزی که در ویدیوهای آنها نمایش داده میشود، صادق باشند.
یوتیوب همچنین توضیح میدهد که ممکن است راهی مطمئنتری برای مشخصکردن محتواهای مصنوعی اضافه کند که حتی اگر آپلودکنندگان از این برچسب استفاده نکند نیز آنها را مشخص کند، بهخصوص اگر محتوای تغییریافته یا مصنوعی بهگونهای باشد که کاربران را گیج یا گمراه کند. علاوهبراین، برای موضوعات حساسی مانند سلامت، انتخابات و امور مالی نیز برچسبهای برجستهتری در خود ویدیو ظاهر میشوند.
منبع: دیجیاتو