روستای پلکانی پالنگان بهشت دوران ماد‌ها، که به ماسوله کردستان معروف است هر ساله پذیرای گردشگران در ایام نوروز است.

 روستا پالنگان در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر کامیاران و ابتدای منطقه هورامان قرار گرفته، بافت روستا پلکانی و رودخانه تنگی ور با زیبایی خاص آبادی را به دو قسمت تقسیم کرده است.

در فاصله ۸۰۰ متری جنوب شرق روستا چشمه‌های پرآب شیخ خاتون، شیخ عمر و شیخ علاءالدین قرار گرفته که مجاورت این چشمه‌ها با رودخانه تنگی ور و در کنار کوه‌های ژاورود سر به فلک کشیده شده چشم انداز بسیار زیبا و بکری را به وجود آورده است.

 

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

قدمت این روستا به پیش از اسلام برمی گردد و در میان دره‌ای سرسبز قرار دارد.

در این روستا، جاذبه‌های معماری، مردمان مهمان نواز، صنایع دستی و غذا‌های محلی خوشمزه، گردشگران داخلی و خارجی را سمت خود می‌کشاند.

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

در مسیر رودخانه تنگی ور عمارت قدیمی دیده می‌شود و به قلعه پالنگان شناخته میشود از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌باشد که در این قلعه خاندان اردلان به مدت ۴۷۲ سال حکومت کردند.

 قرارگیری مجتمع شیلات و پرورش ماهی در کنار رودخانه تنگی ور پالنگان، برای گردشگران این امکان را فراهم می‌کنند که طعم کباب ماهی تازه صید شده را در کنار گشت و گذار خود تجربه کنند.

روستای پلکانی پالنگان میراث تاریخی دوران ماد‌ها

مناظر تماشایی این روستا با آبشار‌های شگفت انگیز، ساختار پلکانی منازل، باغ‌های سرسبز، چشمه‌های جوشان و دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعتی بر زیبایی این بهشت گمشده را چندین برابر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.