فرمانده انتظامی استان بوشهر از کاهش خودرو‌های شوتی در سطح استان خبر داد و گفت: این میزان در سال ۱۴۰۱، از ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی به ۴ هزار و ۸۰۰ خودرو در سال جاری رسیده است.

سردار حیدر سوسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال و سال گذشته میزان سرقت از طلافروشی‌ها و بانک‌ها در استان بوشهر صفر بوده که این دستاورد به‌دلیل همکاری رؤسای بانک‌ها و طلافروشان با حفظ موارد ایمنی و هماهنگی پلیس بوده است.

وی با بیان اینکه میزان گروگانگیری، جرائم امنیتی و سرقت‌های تحت‌پوشش منفی بوده است، افزود: استان بوشهر با یک فقره، آخرین رتبه شرارت را در کشور دارد، همچنین در سرقت مسلحانه استان یازدهم کشور هستیم. 

این مقام مسؤول میزان کشف قتل را ۱۰۰ درصد عنوان و اضافه کرد: در سال جاری ۴۶۵ نفر از خریداران اموال مسروقه در سطح استان دستگیر و بیش از ۸۰ باند سرقت در استان شناسایی و منهدم شدند.

سوسنی از شناسایی و دستگیری ۱۸۶ نفر محکوم تحت تعقیب در جرائم سرقت، جعل و کلاهبرداری خبر داد و گفت: در حوزه مخفیگاه‌های ارز دیجیتال تاکنون ۴۰ نفر شاکی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه امسال در مورد امنیت انتخابات نسبت به گذشته وضعیت بسیار خوبی وجود داشت، عنوان کرد: درگیری منجر به فوت ارتباطی با انتخابات نداشت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری رتبه برتر سطح ملی کسب کرد، گفت: کشف ۲ تن و ۷۹۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۵۹ قاچاقچی، دستگیری ۷۵۸ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر، یک هزار و ۹۳۱ معتاد عادی، ۴۴۵ معتاد کارتن خواب از جمله موارد انجام شده، بوده است.

سوسنی ادامه داد: در نه ماهه سال جاری پلیس فتا استان بوشهر در ارزیابی رتبه دوم و در چند فصل متوالی رتبه برتر سال جاری را کسب کردند. 

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین جرم در حوزه سایبری، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز اینترنتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش ۹۸ درصد پرونده‌های جرایم سایبری و معوقات سال گذشته کشف شده و شاهد کاهش ۳۸ درصدی شکل‌گیری جرم مزاحمت اینترنتی و ۷ درصدی جرم هتک حیثیت در فضای مجازی نسبت به پارسال در استان بوده ایم.

سردار سوسنی در ادامه با بیان اینکه «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» شعار نوروزی امسال پلیس است، گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، از همه مردم فهیم استان و مهمانان نوروزی درخواست داریم با پرهیز از روزه‌خواری به‌صورت علنی و رعایت شئونات اسلامی، به این ماه مبارک احترام بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
در مورد استان بوشهر باید به عرض برسانم که اینجا طوری زورگیری می کنند که طرف صداش در نمیاد. بیشترین زورگیری و شرارت را در مورد شوتی ها داریم چون این بیچاره ها ناچارند که بر اساس اعتماد متقابل کار کنند وقتی بارشان را بالا می کشند یا زورگیری می کنند هیچ سند و مدرکی برای ارائه ندارند و شما آنها را بهآمار نمی آورید. کافی است زورگیری هایی که توسط افراد مختلف حقیقی و غیرحقیقی از شوتی ها می شه را آمار بگیریید ببینید کجای دنیای زورگیری قرار دارید. لطفا سند سازی نکنید