مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به درپیش بودن آغاز سفر‌های نوروزی و احتمالات تصادفات جاده‌ای ماه مبارک رمضان، لازم است ذخایر خون را افزایش دهیم.

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در خصوص وضعیت ذخایر خونی استان، گفت : در حال حاضر ذخایر خون استان در حد مطلوب است، اما با توجه به درپیش بودن آغاز سفر‌های نوروزی و احتمالات تصادفات جاده‌ای ماه مبارک رمضان، لازم است ذخایر خون را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برخی از فرآورده‌های حیاتی همچون پلاکت تنها سه روز قابلیت نگهداری دارند به همین دلیل اگر ۲ روز اهداکننده کمتر شود، قطعا در روز سوم در تأمین این فرآورده حیاتی با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه درصد پایینی از اهداکنندگان دارای گروه‌های خونی منفی هستند معمولا نیاز به گروه خونی منفی بیشتر است و از آنجا که O منفی، دهنده همگانی است و در بسیاری از حوادث از این گروه خونی استفاده می‌شود، لازم است از O منفی ذخایر بهتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: AB منفی هم بسیار کم و نادر است که نیاز به ذخایر بیشتر این گروه خونی داریم.

میرزاده با اشاره به فعالیت پایگاه مرکزی انتقال خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: به خاطر رفاه حال روزه‌داران از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب در ایام غیرتعطیل پذیرای اهداکنندگان هستیم.

وی با بیان اینکه روزه‌داری ممنوعیتی برای اهدای خون ندارد، افزود: افراد روزه‌داری که قصد اهدای خون دارند از افطار تا سحر مایعات بیشتری مصرف کنند و ترجیحا برای اهدای خون اوایل صبح یا بعد از افطار مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از افرادی که شرایط اهدای خون را دارند خواست؛ در این روز‌های پایانی سال بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند و با مراجعه به مراکز انتقال خون یاریگر سازمان باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.