رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: میانگین تعداد قوچ و میش در کشور ۱۰۶ هزار و ۳۵۰ راس و این میزان در استان زنجان یک هزار و ۳۳۷ راس است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه قوچ و میش  در منطقه حفاظت شده انگوران، زیست می کنند، گفت: میانگین تعداد قوچ و میش در کشور ۱۰۶ هزار و ۳۵۰ راس و این میزان در استان زنجان یک هزار و ۳۳۷ راس است که ۱.۲ درصد جمعیت قوچ و میش کشور را شامل می شود.

پرویز رستمی گفت: خوشبختانه بر اساس سرشماری انجام شده طی ۲ سال گذشته استان در هر سه پستاندار شاخص " آهو، قوچ و میش، کل و بز" به طور متوسط افزایش ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

این مسوول با بیان اینکه کل و بز در شکار ممنوع منطقه خرمنه سر طارم زیست می کنند، گفت: این گونه در قسمت های حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه نیز وجود دارد.

رستمی افزود: این استان در پستاندارانی نظیر قوچ و میش، آهو و کل و بز در میانگین کشوری با کاهش مواجه بود که خوشبختانه طی ۲ سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گشت و کنترل و پایش های مستمر در مناطق حفاظت شده استان انجام می گیرد گفت: با توجه به در پیش بودن سال نو این پایش ها توسط کارشناسان محیط طبیعی و یگان حفاظت انجام می گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه پایش مراکز فروش حیوانات نیز در شهرستانها به ویژه زنجان به دقت رصد می شود، ادامه داد: بر این اساس فروش حیواناتی از قبیل مار، لاک پشت و دیگر حیوانات ممنوع است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخی طبیعی طی چند سال گذشته رونق زیادی پیدا کرده است اظهار داشت: این موزه نیز در تعطیلات نوروزی در صبح و عصر دایر بوده و خدمات رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ اسفند به روز جهانی حیات وحش اختصاص داشت، اظهار داشت: به دلیل برگزاری انتخابات برنامه های این روز در روزهای ۱۴ تا ۱۶ اسفند سال جاری در سطح کشور برگزار شد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: برنامه های مختلفی در این روز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.