فرمانده یگان حفاظ محیط‌ زیست استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه اول امسال ۱۷ مورد آلودگی محیط زیستی در استان ثبت و ۷۲ فقره اخطاریه صادر شده است.

اسماعیلی قلی زاده فرمانده یگان حفاظ محیط‌ زیست استان زنجان با اشاره به صدور ۷۲ فقره اخطاریه زیست محیطی در زنجان گفت: بیشتر اخطاریه های صادر شده مربوط به واحدهای فرآوری زیتون و سایر واحدهای صنعتی و خدماتی در استان بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۷۴۹ مورد صید غیر مجاز آبزیان شامل ماهی رودخانه ای، کپور و زردپر در استان ثبت شده است، اضافه کرد: در همین مدت ۶۹ مورد شکار غیر مجازپرندگان شامل کبک و کبوتر نیز توسط شکارچیان رخ داده است.

این مسوول گفت: در همین مدت ۱۵ مورد شکار غیر مجاز پستانداران شامل آهو، قوچ ارمنی، کل و بز، خرگوش و گراز و زنده گیری پرندگان شامل سهره طلایی نیز به تعداد ۵۸ مورد انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و تاکسیدرمی کردن آنها چهار مورد شامل سهره طلایی و کبک گزارش شد.

قلی زاده افزود: در مدت یاد شده ۱۰ فقره آتش سوزی به میزان ۳۹۵ هکتار به وقوع پیوسته که عمده دلیل آن انسانی بوده است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی و علوفه در مراتع از عموم مردم انتظار می رود هوای حیات وحش و محیط زندگی پیرامونی را داشته باشند و عاملی برای تشدید تخریب محیط زیست نباشند.

فرمانده یگان حفاظ محیط‌ زیست استان زنجان یادآور شد: از طبیعت و نعمت های الهی به گونه ای استفاده کنیم که نسل آینده نیز بتوانند در یک محیط سالم زندگی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.