معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۶ میلیون واحد فرسوده در کشور وجود دارد.

هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  در نشست بررسی عملکرد استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: شهرک‌سازی و احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه‌داد: هم اینک ۶ میلیون خانواده مستأجر، بیش از ۶ میلیون واحد فرسوده و پیش‌بینی ۶ میلیون ازدواج در برنامه هفتم در کشور وجود دارد و بنابراین نیاز به احداث واحد‌های مسکونی در کشور وجود دارد. در همین رابطه نیز سیاست‌گذاری‌ها برای شهرک‌سازی و احداث مسکن در حال پیگیری است.

عباسی‌اصل تصریح‌کرد: موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود. 

وی توضیح داد: هم اکنون میزان تقاضا و انباشت واحد‌هایی که از سنوات گذشته باید احداث می‌شد به قوت خود باقی است و بنابراین همچنان نیاز به احداث مسکن در کشور وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش شهرک‌سازی‌ها و پیشرفت این پروژه‌ها، هفتگی به وزیر راه و شهرسازی ارائه می‌شود.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست پایش عملکرد استان‌های سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه امسال و سال آینده تامین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستا‌ها و نیم دیگر در شهر‌ها واگذار خواهد شد. به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران خواهد بود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است.

نوروزی توضیح داد: در قانون اجاره‌بها در ماده ۱۴ که اخیرا در شورای نگهبان تصویب شد تاکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی، وکالتی، هبه و ... وجود ندارد و در صورت واگذاری معامله صورت گرفته در محاکم قضایی و ادارات پذیرفته نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت امکان نقل و انتقال ندارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: پیشرفت ساخت و ساز در پروژه‌هایی که مدیریت ساخت توسط مردم انجام می‌شود در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار