افزایش بیش از ۳۶ درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از پایانه های مرزی استان در سال جاری خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی پنج گانه استان طی ۱۱ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است و در تلاش می‌شود با توسعه زیرساخت هارو ارتقا کیفی خدمات این آمار رفته رفته صعودی شود.

ایرج دست نشان گفت: پایانه مرزی بازرگان با عبور ۱۲ هزار و ۵۶۹ هزار دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و ورود ۳۲ هزار و ۳۷۳ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی بیشترین عملکرد را در این خصوص‌داشته است و پایانه مرزی پلدشت با تردد ۲۰ هزار و ۹۳۶ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی و تردد ۶ هزار و ۱۵۴ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی و همچنین تمرچین با تردد ۹ هزار و ۶۴۹ دستگاه ترانزیت خروجی و ۷ هزار و ۲۵۳ دستگاه ناوگان ترانزیت ورودی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

دست نشان خاطر نشان کرد: در مدت زمان ذکر شده ۳۹۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه ناوگان حامل کالای واراداتی و صادراتی از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده اند که از این میان بازرگان با تعداد ۱۹۱ هزار و ۶۲۹ تردد در رتبه اول بیشترین تردد قرار گرفته و تمرچین و پلدشت به ترتیب با ۹۳ هزار و ۲۴۳ و ۵۹ هزار و ۴۱۱ تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: در این بازه زمانی میزان تردد ناوگان صادراتی و وارداتی از پایانه‌های مرزی تمرچین و پلدشت به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.