وزیر اقتصاد:

دولت برای بهره مندی استان‌ها از افزایش عواید گمرکات برنامه دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت برای بهره مندی استان های محل فعالیت گمرکات از افزایش عواید این امر برنامه دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی  که به دعوت محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به استان سفر کرده است، در بدو ورد به ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه سرو و دیدار با فعالان اقتنصادی استان آذربایجان غربی به ابن استان سفر کرده ، گفت:  آذربایجان‌غربی به لحاظ اهمیت حوزه راهبردی گمرکی و فعالیت‌های این بخش در صدر نشین حوزه گمرک بین استان‌های کشور است.

سید احسان خاندوزی ادامه داد: هیچ استانی را سراغ نداریم که مثل استان آذربایجان غربی به جهت اهمیت و موقعیت که بتواند به طور همزمان این حجم از تعاملات فی مابین ایران و سایر کشور‌های همسایه رو به شکل متمرکز در یک استان با این حجم شاهدش باشیم.

وی تصریح کرد به شکل تاریخی گمرک نقش مهمی در اقتصاد استان آذربایجان غربی داشته است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به جهت تجهیز هوشمند گمرکی و تسهیل در زمان تشریفات گمرکی نوید بخش چشم انداز خوب در حوزه ترازیت و ارتباطبا کشورهای همسایه است.

عضو هیات دولت نوید داد: در پی تصویب قانونی هستیم که عایدات گمرکی در خود استان‌هایی که محل فعالیت گمرک هستند هزینه شود.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که به دعوت محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به استان سفر کرده است، در سفر به آذربایجان غربی ضمن کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه _ سرو و افتتاح  یکی از کشتارگاهای بزرگ صنعتی ارومیه با فعالان تجاری،  اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان نیز دیدار و گفتگو می کند . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.