نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: آموزش و پرورش اصل و مادر تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کشور است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و نواحی ۱ و ۲ به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با وی گفت: آموزش و پرورش اصل و مادر تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کشور است.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در این دیدار گفت: آموزش و پرورش به لحاظ کمیت بزرگ‌ترین و به لحاظ کیفیت، مهم‌ترین دستگاه اجرایی کشور است، هم دانش آموزان، هم معلمان و هم خانواده‌هایی که موضوعات آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند با این دستگاه ارتباط دارند.


وی افزود: به لحاظ کیفیت آموزش و پرورش اصل و مادر تربیت نیروی انسانی برای مدیریت کشور و همه وزارت خانه هاست، لذا رسالت این دستگاه بسیار سخت است و دو بال و دو ماموریت مهم به نام آموزش و پرورش دارد. 


نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اگر آموزش کم رنگ شود علم و سواد کم رنگ می‌شود و چنین کشوری فرسنگ‌ها از دنیا عقب می‌ماند، ریشه‌های رقابت علمی با آموزش در نسل نوجوان و جوان ما پررنگ می‌شود و اگر اصول آموزشی دچار سستی باشد نتیجه آن در آموزش عالی مشخص می‌شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش در رقم زدن همه رتبه‌های جهانی کشور هم سهم دارد، گفت: پرورش بال بسیار مهمی است، پرورش بر آموزش و گاهی آموزش بر پرورش سبقت گرفته است، شاید در سایر کشور‌ها تصور شود آموزش شکل دیگری از پرورش است، اما در اصل پرورش مقدم است و آموزش صحیح در سایه پرورش شکل می‌گیرد.


وی تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما و در آموزش و پرورش ما پرورش مهم‌تر است و می‌تواند پرورش را زیر سایه خودش قرار دهد، ما در رقابت رسیدن به تکامل و انسانیت واقعی نقش آموزش و پرورش را بی بدیل می‌دانیم.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: مقتضی است تیم پرورشی در کنار تیم آموزشی این دو بال را تقویت کنند، نه باید از آموزش غفلت شود و نه از ماموریت پرورش، ساز وکاری باید طراحی شود تا پرورش در آموزش خود را نشان دهد و راهش این است که به گروه‌های اندیشه ورز اعتماد کنیم تا بتوانیم شاهد تحول بزرگ تری در آموزش و پرورش باشیم.

 مدیرکل، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و جمعی از کارکنان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل و نواحی ۱ و ۲ به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

 

برچسب ها: تربیتی ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.