هیأت کمک‌های انتقالی سازمان ملل از سودان خارج شد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از اتمام ماموریت یکپارچه کمک‌های انتقالی سازمان ملل در سودان (یونیتامس) خبر داد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اعلام کرد که هیأت کمک‌های انتقال امروز ۲۹ فوریه از سودان خارج شده و دبیرکل از تمام اعضای بین المللی و محلی این هیأت به خاطر فداکاری و تلاش آن‌ها برای خدمت به مردم سودان قدردانی عمیق خود را ابراز کرده است.

دوجاریک اشاره کرد که قرار است تیم محدودی از کارمندان سازمان ملل در بندر سودان باقی بمانند تا بر روند انحلال این ماموریت از اول مارس نظارت کنند و دبیرکل بر همکاری کامل مقامات سودانی برای اطمینان از این امر حساب باز کرده است. 

در بیانیه سازمان ملل متحد هشدار داده شد که درگیری در سودان علاوه بر اینکه این کشور و کل منطقه را به خطر می‌اندازد، همچنین حاکمیت قانون و حمایت از غیرنظامیان را بیش از پیش از بین می‌برد.

این بیانیه اضافه کرد که دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد تا تسلیحات را کنار گذاشته و به گفتگو‌های صلح گسترده که منجر به ازسرگیری یک انتقال دموکراتیک به رهبری غیرنظامیان می‌شود، پایبند باشند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان سودان را ترک نخواهد کرد و به شدت متعهد به ارائه کمک‌های بشردوستانه نجات بخش و حمایت از مردم سودان در آرزوهایشان برای صلح و آینده‌ای امن خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار