استاندار آذربایجان شرقی هرگونه افزایش قیمت در بازار استان را بدون اطلاع و هماهنگی ستاد تنظیم بازار ممنوع اعلام کرد.

رحمتی با تاکید بر بازرسی و نظارت جدی و اثرگذار بر بازار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت:جلوی هر حرکتی برای افزایش قیمت اقلام پرمصرف در بازار شب عید باید گرفته شود واقدامات نظارتی و بازرسی در این زمینه باید اثر بازدارندگی داشته باشد.

وی از دستگاه‌های متولی تنظیم بازار خواست تا متناظر با افزایش قیمت‌های بدون ضابطه، اقدام عملی انجام دهند.

وی  ادامه داد: کالا‌های مورد نیاز مردم باید به صورت مناسب عرضه شود ودر شب عید به هیچ عنوان نباید کالای مورد نیاز مردم، انبار شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در کالا‌هایی مانند خوراکی‌ها، پوشاک و کفش، مبل و لوازم خانگی که از مزیت‌های ما هستند نیز تورم در استان بالاتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد نظارت کافی وجود ندارد.

رحمتی با بیان اینکه مردم ما از عدم اثرگذاری اقدامات در حوزه تنظیم بازار گله‌مند هستند افزود: گزارش‌های کلی دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید نقشه‌های عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

وی همچنین برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز را ضروری دانست و گفت: این نمایشگاه‌ها باید با محوریت اتحادیه‌ها و اصناف برپا شوند و ضمناً از نظر ظاهری، در شأن مردم و با حفظ عزت و کرامت آن‌ها باشند تا مردم با رغبت و لذت بیشتری خرید کنند.

در این جلسه گزارش سازمان برنامه و بودجه درخصوص شاخص‌های تورمی، گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص تنظیم بازار محصولات کشاورزی و گزارش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص تمهیدات بازار شب عید و برپایی مراکز فروش و عرضه مستقیم کالا ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.