باشگاه خبرنگاران جوان؛خدادادی-به گفته فرامرز شهسواری نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی باید طبق کارشناسی پول زمین کشاورزان داده شود و کشاورزان هم باید کمی منصفانه باشند و نظر کارشناسی را قبول کنند.
وی افزود: متاسفانه نقطه خطرناک جاده قدیمی هشترود مراغه از نظرکهریزی به سمت هشترود و حدفاصل اتوبان پیامبر اعظم است که در قطعه ۴ قرار دارد ولی متاسفانه هنوز تکمیل نشده و باید این قطعه نیز در اولویت باشد.
وی گفت: اکنون اگر از مراغه تا نظرکهریزی این آزاد راه به زیر بار ترافیکی برود مجددا ماشینهای عبوری باید از نظرکهریزی تا هشترود و اتوبان پیامبر اعظم را از جاده پر خطر و پر پیج جاده قدیم هشترود_ مراغه سپری کنند که باز باید شاهد تصادفات و خسارت باشیم.
مجری طرح آزادراههای شمالغرب کشور هم گفت: ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه–هشترود که پیش از این آسفالتریزی شده بود، خطکشی شد و طی چندماه آینده ۲۹ کیلومتر از این مسیر زیر بار ترافیکی قرار میگیرد.
ناصر بصیری با بیان اینکه این ۲۹ کیلومتر با ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه از سهراهی «قلیکندی» تا تقاطع شهر «نظرکهریزی» اجرا شده است، بیان کرد: این مسیر طی چند ماه آینده به بهرهبرداری میرسد.
وی افزود: پیشرفت کلی آزادراه از مراغه تا هشترود ۵۰ درصد است.
وی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در ۱۰ سال گذشته هزینه شده است.
قشلاقی فرماندار هشترود هم خواستار اجرای قطعه ۵ را شد و ابراز امیدواری کرد که مبلغ اعتبار این طرح از محل مصوبههای سفر ریاستجمهوری به آذربایجانشرقی جذب شود و عملیات عمرانی در این آزادراه جان تازه بگیرد.
وی گفت: باید از همین الان به فکر راهداری جادهای برای برف روبی، اورژانس برای حوادث جادهای این آزادراه در نظر گرفته شود.
وی گفت: منطقه نظرکهریزی و مسیر آن جزء پر بارشترین منطقه هشترود از لحاظ بارش برف است و اداره راهداری با ماشین آلات قدیمی و مستهلک خود فقط میتواند مسیر هشترود نظرکهریزی و نظرکهریزی مراغه را بازگشایی کند و در صورت بارش برف و مسدود شدن آزا راه هشترود مراغه قادر نخواهد بود این مسیر را بازگشایی کند.
این طرح به طول ۱۱۰ کیلومتر شهرهای مراغه، خداجو، نظرکهریزی و هشترود را به آزادراه پیامبر اعظم متصل میکند.