افتتاح نخستین مرکز سلامت روان جامعه نگر سراج شهرستان زرند

نخستین مرکز سلامت روان جامعه نگر سراج زرند در ایام پربرکت اعیاد شعبانیه و با حضور حسینی نژاد فرماندار و جمعی از پزشکان و کارشناسان بهداشتی افتتاح شد.

نخستین مرکز سلامت روان جامعه نگر سراج شهرستان زرند در ایام پربرکت اعیاد شعبانیه و با حضور حسینی نژاد فرماندار، دکتر سالاری معاون فنی مرکز بهداشت استان جمعی از پزشکان و کارشناسان بهداشتی افتتاح شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند با قدردانی از دست اندر کاران راه اندازی این مرکز گفت در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان در مناطق شهری و روستایی صورت گرفته است.
 
 بهرام نژاد مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علم پزشکی کرمان گفت در حال حاصر در سطح کشور ۱۲۰ مرکز راه اندازی شده است و سومین مرکز در سطح استان کرمان در شهرستان زرند با همکاری فرماندار و دستگاه‌های اجرایی راه اندی شده است و انشاالله در سایر شهرستان‌های استان راه اندازی می‌شود .

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به حوزه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد در ارتقای سلامت جامعه افزود: مرکز سراج، ارائه خدمات تخصصی سرپایی در راستای دستیابی به خدمات و مراقبت‌های سلامت روان در یک جمعیت تعریف شده به صورت رایگان راه اندازی شده که خدمات این مرکز شامل مشاوره و درمان تخصصی، آموزش بیماران و خانواده ها، توانبخشی روانی، پیگیری پس از دریافت خدمات، ویزیت در منزل و کار درمانی می‌توان نام برد.
 

 گلنوش محمدی رئیس بیمارستان سینا زرند هم گفت مرکز خدمات سلامت روان سراج دارای پزشک، روانپزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی است که خدمات سلامت را به مراجعان ارائه می‌دهد.

حسن سعیدی مدیر مرکز بهداشت زرند هم گفت: برای تجهیز و راه اندازی این مرکز ۶ میلیارد ریال هزینه شده است وی هدف از راه اندازی مرکز سلامت روان سراج را سوق دادن خدمات سلامت روان از بیمارستان محوری به خدمات مراقبتی و پیشگیرانه در اینگونه مراکز است.

برچسب ها: سلامت روان ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار