مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از انجام ۷۷۴ عملیات امدادونجات توسط هلال‌احمر کرمانشاه در سال‌جاری خبر داد.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : جمعیت هلال‌احمر یوی از نهاد‌هایی است که همواره در حوادث و رویداد‌های مختلف به عنوان اولین نیروی امدادرسان در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شود و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: بر همین اساس جمعیت هلال‌احمر با انجام مانور‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای توان فنی شرایط آماده‌باش خود را حفظ کند تا بتواند در هنگام وقوع حوادث سریعا وارد عملیات امدادونجات شود.

محمدی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ۷۷۴ عملیات حضور داشته که عمده این عملیات‌ها در حوادث جاده‌ای و کوهستان بوده، اما در سایر حوادث و رخداد‌ها نیز حضور فعالی داشته است.

وی ادامه داد: طی امسال نیرو‌های هلال‌احمر استان کرمانشاه در ۴۷۵ مورد حوادث جاده‌ای، ۱۱۹ کوهستان، ۶۷ مورد عملیات حضوری، ۲۷ عملیات آتش‌سوزی جنگل و مراتع، ۲۴ عملیات شهری، ۱۷ مورد عملیات برف و کولاک، ۱۵ مورد مناسبتی، ۱۴ مورد سیل و آبگرفتگی، هفت مورد زلزله، پنج مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد ریزش آوار و یک مورد ریلی حضور داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در این حوادث ۲۸ هزار و ۳۰۶ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۲۶ نفر درمان سرپایی و ۶۹۵ نفر انتقال یافته‌اند و متاسفانه ۱۴۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در این عملیات‌ها یک هزار و ۹۳۰ تیم بوده و نیرو‌های مشارکت کننده ۷ هزار و ۳۶۳ نفر بوده است که در این راستا ۸۱۴ دستگاه آمبولانس و ۲۶۸ ست خودرو به کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه حوادث کوهستان در کرمانشاه افزایشی است، گفت: متأسفانه بسیاری از افراد بدون داشتن شرایط لازم و تجهیزات و بعضا با بیماری‌های قلبی و ریوی به ارتفاعات صعود می‌کنند که مشکلاتی را درپی دارد و لازم است این افراد از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: افراد می‌توانند گزارش حوادث را به شماره ۱۱۲ مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر گزارش کنند و حتی بدون سیم کارت می‌توان با این شماره تماس حاصل کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.