آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی شهرستان صحنه در شرق استان کرمانشاه با اقدام به موقع و تلاش محیط بانان این شهرستان مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه گفت: بر اثر آتش سوزی ارتفاعات دالاخانی در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی، نیروهای یگان اداره محیط زیست شهرستان صحنه به همراه اهالی بومی منطقه به محل آتش سوزی اعزام و عملیات خاموش کردن آتش را انجام دادند.

 

شهرام مظفری افزود: این آتش سوزی از حوالی ساعت ۹ صبح روز گذشته در این منطقه آغاز شد و خوشبختانه با تلاش محیط بانان و کمک نیروهای مردمی و منابع طبیعی، آتش سوزی پس از چندین ساعت تلاش خستگی ناپذیر، حوالی ساعت ۲۳ همان روز مهار و اطفاء شد.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه با اشاره به اینکه اکثر آتش سوزی ها به دلیل بی احتیاطی عوامل انسانی رخ می دهد افزود: عامل وقوع این آتش سوزی شناسایی و جهت برخورد قانونی با وی به دستگاه قضایی معرفی شده است.

 

مظفری یادآور شد: در این فصل از سال با توجه به پوشش گیاهی خشک شده در مراتع و جنگل ها احتمال وقوع آتش سوزی بسیار فراوان است لذا به منظور جلوگیری از چنین وقایعی از آحاد مردم انتظار می رود نسبت به ایجاد آتش در این گونه مناطق خودداری کنند.

 

شرق استان کرمانشاه دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که یکی از آنها منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی نام دارد و در دسته جاذبه های طبیعی شهرستان های شرق کرمانشاه قرار می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.