برای حل مشکلات کشور، باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم

استاندار زنجان گفت: هراندازه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد راحت‌تر می توانیم از پیچ تحریم‌ها عبور کنیم و برای حل مشکلات کشور، باید حضور در پای صندوق‌های رای پرشورتر باشد.

محسن افشارچی شامگاه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) شهرک بهارستان زنجان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم به صورت مستقیم با انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس در سرنوشت کشورشان سهیم هستند.

وی گفت: ۲۶۷ کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان تایید صلاحیت شده اند و مردم با شناسایی کاندیدای اصلح می توانند فرد لایق را انتخاب و به مجلس بفرستند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با پیروزی انقلاب، گفتمان خدمت و تلاش ضد استکبار و استبداد در قامت یک ملت تجلی یافت و تاکنون هیچ کشوری به اندازه ایران برای استقلال خود هزینه نکرده است.

افشارچی افزود: در سال های اخیر با تحریم های نظام سلطه در عرصه های مختلف به خصوص در حوزه اقتصادی مواجه هستیم که مشکلاتی برای مردم پیش آورده است.

وی با طرح این سوال که فلسفه مقاومت ما در برابر نظام سلطه چیست؟ اظهار داشت: مبارزات مردم با نظام سلطه از زمان امیر کبیر بوده است، امیرکبیر اولین فردی بود که پرچم مبارزه با اجنبی را بلند کرد و علت شهادت وی مقابله با نظام بیگانه بود.

استاندار زنجان به دوران ملی شدن صنعت نفت و مقابله مرحوم مصدق با کودتا جهت مقابله با تسلط دشمن به منابع ایران اشاره کرد و یادآور شد: مبارزات مردم با نظام سلطه از سال ۴۲ قوت گرفت و تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی این مبارزات ادامه پیدا کرد.

افشارچی فلسفه مبارزات مردم ایران را مقابله با تسلط اجنبی عنوان کرد و افزود: تا سال ۵۷ تنها چهار درصد از روستاهای کشور برق و کمتر از یک درصد از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در آن دوران این باور را در مردم ایجاد کرده بودند که بدون سلطه انگلیس امکان زندگی در کشور نیست، خاطرنشان کرد: شاه اعتقاد و باوری به مردم و نقش آنان در تعیین سرنوشت کشور نداشت.

افشارچی افزود: استقلال کشور برای مردم ایران هزینه داشت که نمونه های آن جنگ تحمیلی، تحریم ها و جنگ نرم است که مردم برای نعمت آزادی و استقلال خود پرداخت می کنند.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: ایران همان کشوری است که از دیار آن شهید شهریاری و دانشمندان هسته ای پرورش یافتند که امروز شاهد دستاوردهای بسیاری در این حوزه هستیم.

افشارچی با یادآوری اینکه کسی منکر پیشرفت سخت افزاری و نرم افزاری در کشور نیست، گفت تحریم ها موجب شده است تا با زحمت و هزینه به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.