مقیمی گفت: ۶۷۱ نیاز فناورانه صنعت با کمک متخصصان بومی در قالب دانش‌بنیان‌ها رفع و ۳۱۶ نیاز از ابتدای فروردین تا پایان آذر۱۴۰۲ شناسایی شد.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حاشیه سفر محسن منصوری معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به سمنان اظهارکرد: از طریق ۲۰ فن بازار‌های منطقه‌ای ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۷۰ نیاز فناورانه رفع شد.

وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ۲ محور نرم افزار (حمایت از صنایع کوچک) و سخت افزاری، بستر‌های لازم را برای توسعه صنعتی و بهبود فضای کسب وکار در کشور فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی دولتی و غیر دولتی و مناطق ویژه با اشتغال یک میلیون و ۴۰۰ نفری مشغول به فعالیت هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۵۲ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی، پنج هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های غیر دولتی و نیز ۲ هزار و ۸۳۴ واحد در مناطق ویژه مستقر هستند.

وی اضافه کرد: حمایت و صیانت از صنایع کوچک (سهم ۹۶ درصدی بنگاه‌های کوچک و متوسط از کل صنایع) و ارتقاء تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جز ماموریت‌های اصلی سازمان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به فعالیت‌ها در راستای توانمدسازی نیروی انسانی شاغل توسط این سازمان گفت: بیش از ۵۳ هزار دوره آموزشی مهارت افزایی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در واحد‌های صنعتی در رسته‌های مدیران خطوط و کارگران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار