خانواده ها، عاملی مهم در موفقیت کنکوری‌ها

دانش آموزان کنکوری این روز‌ها در حال آماده کردن خودشان برای حضور در ماراتن علمی سال آینده هستند و خانواده‌ها می‌توانند در این زمینه یاریگرشان باشند.

یکی از مشاوران تحصیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران کردستان در این باره گفت: استرس کنکور و نتیجه آن یکی از مواردی است که این روز‌ها دانش آموزان پشت کنکوری با آن روبه رو هستند و والدین می‌توانند با رعایت چند نکته این استرس را در فرزندانشان کم کنند.

شاهرخ محمدی افزود: اولین نکته محیطی آرام و به دور از تنش در خانه است که والدین باید ایجاد کنند.

وی افزود: تشویق عاطفی و نوازش کلامی مانند تو موفق میشوی، تلاش خودت را کردی و از این قبیل نوازش‌های کلامی تاثیری زیادی در تلاش و موفقیت کنکوری‌ها دارد.

این مشاور تحصیلی گفت: خانواده‌ها باید به تغذیه فرزندان خود در این دوره دقت کنند.

شاهرخ محمدی همچنین توصیه‌هایی هم به دانش آموزان کنکوری داشت و گفت: دانش آموزان کنکوری می‌توانند با برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی برنامه روزانه خود به کتاب‌های درسی و کنکوری خود در زمان مناسب برسند و نگران روز‌های باقی مونده و کتاب‌های نخوانده نباشند.

وی گفت: داوطلبان کنکوری در این برهه زمانی حتما خواب عمیق را در طول شب داشته باشند، این خواب عمیق در ساعات ۱۲ شب تا ۷ صبح می‌باشد.

این مشاور تحصیلی با تاکید بر ارزیابی خود توسط کنکوری‌ها گفت: برای ارزیابی خود لازم است پس از مطالعه با روش‌های پرسش از خود، نمونه سوال، تست‌های تایمردار و میزان مطالعه روزانه، هفتگی و ماهانه خود را محاسبه و ارزیابی کنند که آیا این میزان مطالعه کافی بوده است یا نیاز به تلاش و وقت بیشتر می‌باشد.

وی درباره منابع مفید در مطالعه هم گفت: دروس پایه، منابع کتاب درسی و درس نامه ها، نکات درسی و جزوه اساتید مطرح، از منابع مفید برای کنکور است.

در کنکور امسال که گذشت، ۲۵ هزار و ۲۴۷ داوطلب در کنکور سراسری ورود به دانشگاه‌ها از استان کردستان شرکت کردند.

برچسب ها: کنکور ، کردستان ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.