مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اجرای طرح دادرس به همت مربیان این جمعیت در ۱۳۷ مدرسه این استان خبر داد.

حمید قویدل گفت: مباحث مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم - اسکلتی و مفصلی ، انتقال و حمل مصدوم ، اطفای حریق ، سوختگی و اسکان اضطراری از سرفصل‌های آموزشی این طرح بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح در مدارس آشنایی دانش‌آموزان با مباحث امدادی و کاربرد آنها در زمان حوادث می‌باشد ، افزود: هلال احمر برای این نوع آموزش‌ها برنامه‌ریزی کرده و از مهد کودک تا بزرگسالان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که همه مدارس مجری طرح را به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امدادرسانی مجهز کنیم، گفت: با اجرای طرح دادرس دانش آموزان یاد می‌گیرند، زمان حادثه یا اتفاق غیر قابل پیش‌بینی در مدرسه و خانه درست رفتار کنند.

قویدل با اشاره به اینکه آموزش، عینی‌سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری و ماندگاری بیشتر بسیار موثر و مهم است، افزود: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: طرح ملی دادرس گام مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیراجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی و جسمانی نوجوانان و دانش‌آموزان آینده‌ساز کشورمان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.