سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

اهدای ۲۵۳ دست جهیزیه کامل و ۱۱ هزار و ۷۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند

حجت‌الاسلام عادل گفت: فردا به مناسبت آغاز ایام دهه فجر، ۲۵۳ دست جهیزیه کامل و ۱۱ هزار و ۷۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمندان توزیع خواهد شد.

نشست خبری تشریح اقدامات و دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ایام دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی این سازمان در سازمان اوقاف برگزار شد. 

حجت‌الاسلام عادل در مقدمه‌ای درباره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در تمامی بقاع متبرکه در اولین روز دهه فجر، آذین‌بندی و پخش آوا‌های ماندگار متناسب با ۲۲ بهمن، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در بقاع متبرکه و نورافشانی و نصب تصاویر شهدا را خواهیم داشت. 

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ویژه برنامه جشن «امید و اقتدار» توضیح داد: در بیش از ۶۰۰ بقعه متبرکه جشن «امید و اقتدار» برگزار خواهد شد. از چهره‌های شاخص کشور دعوت شده، تا تحلیلی درباره گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین دستاورد‌های انقلاب در استان‌ها داشته باشند. پاسخ به شبهات ایجاد شده دشمنان را خواهیم داشت، که مدام نسبت به جایگاه، اهداف و دستاورد‌های انقلاب مطرح می‌کنند. قرار است با هماهنگی در استان‌ها، شهرستان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی امکان بهره‌مندی مردم از این سخنان فراهم شود. 

وی با اعلام این خبر که ۱۶۸ نفر از مبلغین برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی از قم اعزام خواهند شد، توضیح داد: ۳۷۰ نفر از مبلغین هم در استان‌ها فعالیت خواهند داشت. فعالیت مبلغین با استفاده از ابزار‌های نوین و به صورت برنامه‌های چند رسانه‌ای خواهد بود. بخشی از فعالیت‌های اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان سه فعالیت از جمله ۱. برگزاری مانور سلامت ۲. شمیم خدمت ۳. قرار دوازدهم است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره بخش‌های طرح مانور سلامت گفت: در ۲۲۰ بقعه در مدت دهه فجر برنامه‌های متنوع سلامت از جمله ویزیت رایگان در اکثر امامزادگان بخصوص مناطق کم برخوردار اجرا خواهد شد. در بعضی از مناطق استقرار یونیت‌های دندان‌پزشکی پیش‌بینی شده است. آزمایش‌های سرپایی مانند آزمایش قند خون، فشارسنجی و ... از دیگر برنامه‌های مانور سلامت خواهد بود. در طول سال و به طور ویژه در ایام دهه فجر برنامه «شمیم خدمت» را خواهیم داشت. این طرح برای توانمندسازی و اشتغال‌آفرینی خانواده‌ها تحت عنوان مشاغل خانگی است. عمده مخاطبین طرح «شمیم خدمت» خانم‌های خانه‌دار یا خانم‌های فاقد سرپرست را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: در نمایشگاه «شمیم خدمت» محصولات تولید شده به فروش می‌رسد، که پیش‌بینی شده در ۷۳ بقعه بازارچه‌های فروش درنظر گرفته شود. فردا هم با شروع ایام دهه فجر قرار دوازدهم را خواهیم داشت، که علاوه‌بر توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه را به جوانانی که مشکل تامین جهیزیه را داشتند، داریم. فردا قرار دوازدهم در ۱۵۴ بقعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. ۲۵۳ دست جهیزیه کامل و ۱۱ هزار و ۷۰ بسته معیشتی رونمایی و به خانواده‌های نیازمندان توزیع خواهد شد. از ابتدای امسال ۲۱۷ هزار و ۵۸۱ بسته معیشتی تا الان به خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
بدبختمون کردید. دلتون خنک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
کسی میشناسم ک وضع مالی خوبی داره ۲ بار جهیزیه ی اسان گرفت و فروخت.

اما در عوض اونی ک واقعا نیازمنده ب دستش نمیرسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام تروخدا یه کاری براجوونا کنید
من چطوری تواین گرونی بایه بچه بتونم جهازم بخرم نه یخچالی نه تلویزیونی بایدچیکارکنیم آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام تروخدابه منم کمک کنید
6ساله عروسی کردم ولی نمیتونم جهازم بخرم
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
اگر ثروت کشور به طور عادلانه بین ملت تقسیم شده بود الان خانواده بی‌بضاعت نداشتیم همه مردم ایران برا خودشان شاهانه زندگی میکردند ثروت خدادادی کشورمان بینهایت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
چه به روز ایران آوردید که شب ایران شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
کمیته ای هست که وضعش خیلی بهتر از بعضیهاس به کی دادید والله اگه یک دهم ش بدست محروم واقعی برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
اداره اوقاف خیلی وضعش داغونه نه به کسی پاسخگو هست زورگو و بی حساب کتاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
من خانواده محروم می شناسم ولی هیچ کمکی هم دریافت نمی کنند. خواهشاً سایتی رو درست کنید تا بشه محروم ها رو معرفی کنیم. اینجور یخدمت رسانی بهتر انجام خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
به کمک خیرین دارن انجام میدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
امیدواریم این کار همیشه انجام شه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
بعد از ۴۴ سال
این کشور ثروتمند گدا شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
چهکار خوب و خدا پسندانه ای
آخرین اخبار