در نشست غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی مطرح شد؛

با مسببان موریانه زدن کتابخانه خرم‌آباد برخورد می‌شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کسانی در موریانه زدن کتابخانه‌ها قصور داشتند، حتماً با آنها برخورد می‌شود، تا مشخص شود هر کسی بنا به مسئولیتی که دارد، باید درست انجام وظیفه کند.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در همنشینی با اهالی رسانه در هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه نهاد خبر داد که سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و با ابلاغ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرحله عملیاتی رسیده است. 

به گفته رمضانی، در این سند به همه محورهای کتابخوانی توجه کرده است. حضرت آقا در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب به دو محور اساسی از جمله تولید محتوای مناسب و ترویج اشاره کردند. در سند ملی خواندن هم به تولید محتوای مناسب و ترویج کتاب توجه شده است. مسئله‌ای از لحاظ علمی با آن مواجه هستیم، اختلالات خواندن است. ما در سنین پایین سنجش بینایی و شنوایی برای کودکان داریم، ولی سنجش خواندن نداریم، که در سند ملی خواندن به آن توجه شده است. 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در واکنش به موریانه زدن کتاب‌های کتابخانه خرم‌آباد گفت: تجربه موریانه زدن در کتابخانه‌ها امری رایج است. کتاب‌ها داخل انبار راکد بوده، که بنا بوده راجب آن‌ها تصمیم‌گیری شود. در سفر استانی که داشتم، به همکاران تذکر داده بودم که کتاب‌ها را به دلیل طولانی شدن، داخل انبار جا‌‌به‌جا کنید. در آمار اعلامی که رسانه‌های معاند گفته بودند هشت تن کتاب دچار آسیب شده، اشتباه بوده است.

وی متذکر شد که کسانی در موریانه زدن کتابخانه‌ها قصور داشتند، حتماً با آن‌ها برخورد می‌شود، تا مشخص شود هر کسی بنا به مسئولیتی که دارد، باید درست انجام وظیفه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار