معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط بروز سرطان در استان در هر دو جنس مردان و زنان ۱۷۴.۲۵ در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده در حالیکه این عدد از میانگین کشوری بیشتر است.

فرزام بیدارپور اظهار کرد: پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «من مسئولم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام» از ۷ تا ۱۵ بهمن ماه جاری در حال اجراست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیماری سرطان در کنار سایر بیماری‌های غیر واگیردار عامل ۶۸ درصد مرگ و میر‌ها در جهان و ۸۰ درصدمرگ‌ها در کشور‌های با درآمد پایین و متوسط است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمارهای این بیماری که در سال ۱۳۹۷ استخراج شده است، متوسط بروز سرطان در ۱۰۰ هزار نفر در مردان کشور و استان به ترتیب ۱۸۲.۷۶ و ۱۹۵.۴۲ و در زنان ۱۶۵.۳۱ و ۱۵۵.۱۷ است.

دکتر بیدارپور ادامه داد: بیشترین سرطان‌های شایع در کشورمان در کل جمعیت زنان و مردان به ترتیب سرطان پستان و پروستات، پوست و معده در مردان و در میان زنان نیز سرطان پستان، تیروئید و کولورکتال گزارش شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در استان کردستان بیشترین سرطان‌های شایع در کل جمعیت سرطان پستان، معده و پوست است و در بین مردان سرطان معده و پوست و پروستات و در بین زنان هم پستان، پوست و کولورکتال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.