آمادگی افغانستان برای آغاز پروژه کاسا

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان گفت آماد‌گی داریم تا پروژه کاسا یک هزار را آغاز کنیم.

حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان امروز در صفحه اکس خود نوشت طرفین در این دیدار، در مورد روابط تجاری و ترانزیتی دوجانبه میان دو کشور صحبت کردند.

متقی گفت تحولات اخیر در امنیت و ثبات در افغانستان فرصت‌هایی خوب برای رشد تجارت و ترانزیت ایجاد کرده است.

وی افزود تسهیلات در بخش واردات از چین از طریق قرقیزستان برای تجار افغانستان باید افزایش یابد تا این راه به یک مسیر ترانزیتی موفق تبدیل شود.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی را با امکانات خود آغاز کرده‌اند و افغانستان آماده است تا کارعملی بالای پروژه‌های بزرگ منطقه‌یی مانند کاسا یک هزار آغاز شود.

وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان گفت کشورش در بخش‌های مختلف روابط گسترده‌ با افغانستان دارد و اکنون ظرفیت افزایش صادرات و واردات بین دو کشور ایجاد شده است.

وی گفت که فرصت‌هایی خوب برای کار مشترک میان افغانستان و قرقیزستان در بخش‌های تجارت، ترانسپورت، ترانزیت، انرژی، زراعت و تحصیلات عالی وجود دارد.

پروژه کاسا یک هزار که بربنیاد آن یک هزار و ۳۰۰ میگاوات برق تاجیکستان و قرقیزستان به افغانستان و پاکستان خواهند رسید، از بزرگترین پروژه‎های ترانزیت برق در منطقه است.

برچسب ها: طالبان ، قرقیزستان ، کاسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.