کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ایران نسبت به ۲ بازی گذشته در جام ملت‌های آسیا خیلی روان‌تر بازی کرد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی ایران برابر تیم ملی امارات و صعود مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ملی ایران نسبت به ۲ بازی گذشته با ترکیب ثابت تری وارد زمین مسابقه شد و زوج مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله  و زوج سعید عزت اللهی و سامان قدوس در خط هافبک را در این بازی دیدیم. نیمه اول طبیعی بود که تیم امارات فشرده بازی کند و می‌دانستند که ایران از کانال‌های کناری خوب استفاده می‌کند و عمق خط دفاعی و کانال‌ها را بسته بودند. ملی پوشان کشورمان  سعی کردند بازی مالکانه انجام بدهند و بیشتر به سانت‌ها روی بیاورند و بتوانند از ضربات ایستگاهی و کرنر استفاده کنند. در یک صحنه مهدی طارمی و سردار آزمون با کار ترکیبی توانستند استفاده کنند و به گل برسند.

او افزود: طبیعی بود در نیمه دوم بازی، تیم  امارات یک مقدار بازتر بازی می‌کند و این موضوع باعث شد که ایران تنوع تاکنیکی زیادی داشته باشد و از کناره‌ها ارسال داشته باشند و از عمق خوب استفاده کنند، اما موضوعی که مشهود بود ما در ضد حمله یک مقدار در یارگیری و تمرکزی که باید در خط دفاعی داشته باشیم نداریم و کنعانی زادگان توپ را گم کرد و خطای پنالتی  بر روی حریف کرد، اما سیو بیرانوند خیلی تاثیرگذار بود و بعد از آن تیم ملی رو به جلو و  تهاجمی‌تر بازی کرد و توانست به گل دوم برسد. تعویض‌هایی که قلعه نویی انجام داد نیروی تهاجمی و سرعت و انتقال به حمله بیشتر شد، اما  بعد از زدن گل دوم یک مقدار احساسی‌تر فوتبال بازی کردیم و به دنبال این بودیم که گل‌های بیشتری بزنیم، اما در ضد حمله یارگیری من تو من که باید انجام می‌دادیم و دفاع باید فضا را از حریف می‌گرفت، اما این کار را نکردیم و تیم حریف توانست به گل برسد. در مجموع تیم ملی ایران نسبت به ۲ بازی گذشته خیلی روان‌تر بازی کرد.

او افزود: فضایی که ما به بازیکنان حریف خود می‌دهیم به خاطر این است که ما تهاجمی بازی می‌کنیم و درزمان حمله کردن در کار دفاعی به خصوص دفاع تیمی در موقعی که رامین رضاییان در حمله هست دفاع  مرکزی ما باید تمرکز را بیشتر کند و با مهاجمان حریف در محوطه جریمه درگیر شونده باشند و فضا به آن‌ها ندهند و اجازه ندهند به  سمت دروازه باشند. وقتی این اتفاق می‌افتد در ضد حملات موقعیت به حریف می‌دهیم. در مجموع تیم ایران با ۹ امتیاز صعود کرد و منتظر تیم سوریه باشد تا مرحله حذفی اش انجام بدهد. تیم سوریه هم حریف آن چنان سختی برای ایران نیست و  بازی‌ها این تیم نشان داد که  سوریه کیفیت لازم را ندارد. به نظرم بازیکنان ما کار سختی در این بازی ندارند و ما بعد از بازی با سوریه باید ببینیم که با چه تیمی قرار است قرار بگیریم و امیدوارم در این بازی‌ها بدرخشند..

سید صالحی درباره اینکه عملکرد تیم ملی فوتبال در بازی‌های مرحله گروهی چطور ارزیابی می‌کند، گفت: قبل از جام ملت‌های آسیا مشخص بود که بازی‌های مرحله گروهی به نوعی بازی‌های دوستانه و تدارکاتی است. امیر قلعه نویی در ۲ بازی اول به دنبال زوج سازی بود تا بداند در کدام بازی بتواند از آن‌ها بهره ببرد. قلی زاده بعد از مدت‌ها برای تیم ملی بازی کرد و او بازیکنی بسیار توانا و رونده‌ای است و یک تنوع تاکنیکی به خط حمله داد بود و دیشب با وجود اینکه از شرایط آرمانی خود دور بود، اما توانست خودش را با شرایط وفق بدهد  و هر چه زمان می‌گذاشت عملکرد بهتری داشت. به طور طبیعی عملکرد تیم ملی خوب بوده است. فوتبال آسیا در حال پیشرفت است و هیچ کس از قبل بازنده نیست. همانطوری که ژاپن از تیم ویتنام ۲ بر یک عقب بود، اما در نهایت ۴ بر ۲ پیروز شد. کره جنوبی برابر اردن مساوی کرد و این نتایج نشان می‌دهد که فوتبال آسیا در حال پیشرفت است.

او در پایان گفت: قلعه نویی و دستیارانش در تیم ملی سعی کردند که بازیکنان جایگزین هم بازی بدهند و در این جور بازی‌ها از این بازیکنان استفاده کنند تا در شرایط بازی قرار بگیرند و بتوانند از بازی‌های حساس از آن‌ها بهره ببرند. تیم ملی ما چه در خط دفاع، چه در خط هافبک و چه در خط حمله ۹۰ درصد از ثبات ترکیب خود را پیدا کرد. قلی زاده و قایدی  وینگر‌های چپ و راست بودند و علیرضا جهانبخش در بازی‌های گذشته فیکس بود، اما اکنون مهدی قایدی دارد بازی  می‌کند و این تفکراتی که سرمربی تیم در نظر دارد و شاید این را در نظر دارد که تیمش وقتی برابر تیم‌های سرعتی قرار می‌گیرد از محبی استفاده کند و قایدی را به عنوان ذخیره به بازی بیاورد.   زمانی که تیم‌ها برابر ما هجومی بازی می‌کنند ما بیشتر از مهدی قایدی و علی قلی زاده استفاده می‌کنیم. البته به طور طبیعی برابرتیم‌های سرعتی مثل ژاپن و کره جنوبی به طور حتم از سرعت محمد محبی و مهدی قایدی و حفظ توپ جهانبخش بیشتر  به دردمان می‌خورد و طبیعی است تغییراتی برابر این تیم‌ها داریم، اما آنچه که مشخص است این است که اتفاقی افتاده  و قلعه نویی به دنبال این بوده که تعداد نفرات بیشتری آماده این مسابقات باشند تا بتواند از آن‌ها استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
دو مرتبه گزارش بازیو از زبون آقای سید صالحی شنیدیم انگار باشگاه خبرنگاران جوان خلاصه بازیو نوشته باشه فقط عکس سید صالحی در رسانه چاپ کرده باشه و نوشته باش نظرات کارشناسی.
تمام این حرفارو ما خودمون میدونیم چه چیزی میتونید بگید که بار فنی داشته باشه.واقعا اگر انقدر راحته ما هم عکسمونو با خلاصه بازی بفرستیم چاپ کنن بزنند نظرات کارشناسی پیشکسوت فوتبال، خاک فوتبال خورده یا هر چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
جام در ایران نوبت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
هر موقع گفتید مشکلی نداریم، قشنگ به مشکل خوردیم. اینقدر بگید تا دست کم بگیرنشون و ببازیم