دامنه استفاده از هوش مصنوعی گسترش یافته و فیلمسازان تجربه های خود در این زمینه را به اشتراک گذاشته اند‌.

ابزار‌های هوش مصنوعی جدیدترین روش‌های خلاقیت هنری هستند، چرا که فیلمسازان می‌توانند از آن برای خلق آثار هنری مهم و پرطرفدار استفاده کنند. 

در ادامه برخی آزمایش‌های هنری پیشگام در این زمینه را رصد می‌کنیم.
 
جردن پوبلته، کارشناس صنعت فیلم، از ChatGPT و Dall-E ۲ برای ساختن یک فیلم مستقل استفاده کرده و می‌گوید: فیلم خاص ما دارای رئالیسم جادویی یا جنبه‌هایی از رئالیسم جادویی است که نمی‌توان در دنیای واقعی ایجاد کرد. وی افزود که Dall-E ۲ به ویژه در دستیابی به احساس درست مفید بود.
 
پوبلته توضیح داد که قصد دارد این فیلم را در اواخر این ماه به تهیه کنندگان نشان دهد، اگرچه او گفت که مطمئن نیست که فیلم چقدر می‌تواند درآمد تولید کند، اما مطمئنا امیدوار است که این فیلم موفقیت بزرگی داشته باشد.
 
آمار ریشی که به عنوان مدیر طراحی در یک شرکت فناوری مالی مستقر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا کار می‌کند، از ChatGPT و MidJourney، در میان دیگر ابزار‌های هوش مصنوعی، برای ساخت یک فیلم انیمیشن کوتاه در شش ساعت استفاده کرد.
 
این ویدیو از ماه گذشته که در توییتر آپلود شد تاکنون بیش از ۷ میلیون بازدید داشته است.
 
در حالی که ریشی تأکید کرده است که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای شروع فیلم‌های کوتاه انیمیشنی ندارد، افزود: اگر ایده‌ای وجود داشته باشد که به اندازه کافی الهام بخش باشد و ارزش کسب درآمد داشته باشد، قطعا آن را شروع خواهم کرد.

منبع: بیزنس اینسایدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار