وزارت آموزش و پرورش غزه جدیدترین آمار‌ها درباره توحش رژیم صهیونیستی علیه نظام آموزشی فلسطینیان را منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی در غزه طوری در حال نسل کشی است که هیچ تفاوتی میان اهداف خود قائل نیست. آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد قربانیان جنایت صهیونیست‌ها در غزه، زنان و کودکان هستند. مکان‌های آموزشی یکی از مراکز مورد علاقه صهیونیست‌ها برای توحش محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز (سه شنبه) اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون ۴ هزار و ۵۵۱ دانش آموز در حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده و ۸ هزار و ۱۹۳ تن مجروح شده اند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است: غزه به تنهایی آمار ۴ هزار و ۵۱۰ دانش آموز شهید و ۷ هزار و ۹۱۱ مجروح را به ثبت رسانده است. متاسفانه ۲۳۱ معلم و کادر آموزشی نیز طی این مدت جان باخته و ۷۵۶ تن زخمی شده اند. 

در کرانه باختری نیز علاوه بر جان باختن ۴۱ دانش آموز و مجروح شدن ۲۸۲ تن دیگر، طی عملیات‌های مختلف نظامیان صهیونیست ۸۵ دانش آموز بازداشت شده اند. 

همچنین دستکم ۲۸۱ مدرسه و ۶۵ مرکز وابسته به آژانس سازمان ملل برای آموزش پناهجویان فلسطینی طی حملات هوایی صهیونیست‌ها بمباران شده است. این در حالی است که ۳۸ مدرسه نیز در کرانه باختری از سوی شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست آسیب دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار