میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن اظهار کرد: با روند اصلاحی پیش رو، تمامی حلقههای حمل بار از مالک بار تا خریدار بار منتفع خواهند شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این آغاز اصلاح مسیر است که گامهای اولیه آن انضباط مالی بوده و گامهای بعدی نیز در موضوع لکوموتیو و حوزههای دیگر است.
وی خاطر نشان کرد: از ۳۰ هزار واگن باری در گردش، حدود ۸ هزار واگن بهصورت شیر ترمز بسته سیر میکردند که طی دو ماه، این تعداد به صفر رسید و اکنون هیچ واگن با شیر بسته اعزام نمیشود.
صالحی با بیان اینکه در اصلاحاتی که انجام میدهیم بخش مهمی از آن درباره لکوموتیو هستند، گفت: اکوسیستم اصلاح شدهای برای راه آهن بنا مینهیم که برای همه برد- برد است.
وی تأکید کرد: از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکتهای مالک لکوموتیو پرداخت شده است.