استاندار کرمان گفت: باید واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را نسبت به مسکن ملی در اولویت قرار دهیم.

محمدمهدی فداکار در ستاد جمعیت استان کرمان با تأکید بر اولویت واگذاری زمین با طرح جوانی جمعیت گفت: باید واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت را نسبت به مسکن ملی در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: در شمال استان کرمان با محدودیت واگذاری زمین در شهر کرمان مواجه هستیم؛ اما در شهر‌های اطراف این واگذاری زمین‌ها می‌تواند انجام شود.  

فداکار تصریح کرد: یکی از ابزار‌های مهم در بحث جمعیتی و انگیزه برای خانواده‌ها بحث زمین است و به همان میزان که واگذاری این زمین‌ها مهم است، واگذار نشدن زمین نیز آسیب‌زا خواهد بود.  

استاندار کرمان گفت: ۱۵ هزار متقاضی برای طرح واگذاری زمین در قالب جوانی جمعیت در استان داریم  که تاکنون برای ۳ هزار نفر زمین تامین شده است و از این رو باید تامین زمین در اولویت قرار گیرد.  

فداکار افزود: در بحث بیمه‌های زایمان و ناباروری کار‌های خیلی خوبی شده است، مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد نیز باید جمع‌بندی شود تا برای این مشکلات تصمیم‌گیری لازم شود.  

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مهدکودک‌های شیفتی برای بعضی از مشاغل نیاز است تا در اختیار بانوان شاغل قرار گیرد.  

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: مقدمه فرزند‌آوری ازدواج است که این مهم می‌طلبد در زمینه تسهیل ازدواج اقدامات لازم صورت گیرد.  

مریم‌سادات طباطبایی با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های فرزندآوری و ازدواج باید تسریع شود، تاکید کرد: واگذاری زمین نیز انگیزه بسیار مناسبی برای فرزندآوری است و انگیزه جدی برای این مهم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.