دستیاران بایدن هشدار دادند کنگره با اختصاص بودجه جدید به کی‌یف موافقت نخواهد کرد و به همین دلیل ممکن است روسیه در جنگ پیروز شود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند دستیاران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به قانون‌گذاران این کشور هشدار دادند که اگر کنگره با تخصیص بودجه جدید به کی‌یف موافقت نکند، روسیه ممکن است ظرف چند هفته یا چند ماه در جنگ اوکراین پیروز شود.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد: دستیاران ارشد جو بایدن در یک جلسه غیرعلنی به قانون‌گذاران گفتند که اگر کنگره با ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین در روز‌های آینده موافقت نکند، روسیه ممکن است برنده شود.

جو بایدن در جریان نشستی در کاخ سفید در روز چهارشنبه از رهبران کنگره خواست به کمک‌های آمریکا به اوکراین که در حال حاضر به دلیل عدم توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره بودجه اضافی متوقف شده است، ادامه دهند.

رئیس جمهور آمریکا برای ادامه کمک نظامی به اوکراین ۶۱ میلیارد دلار درخواست کرده است، اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در ازای آن خواستار تشدید آشکار سیاست مهاجرتی بایدن هستند.

نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که چشم انداز کی‌یف در میدان نبرد تیره و تار است، زیرا نیرو‌های اوکراینی متحمل خسارات سنگینی شده اند و منابع تسلیحاتی غربی رو به کاهش است.

این روزنامه با بیان اینکه غرب دیگر نمی‌تواند در سال ۲۰۲۳ کمک‌های نظامی به اوکراین را تضمین کند، اعلام کرد: ضدحمله اوکراین بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف خود پایان یافت، ارتش خسته شده است و واحد‌های مستهلک شده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر تأیید کرده بود که تامین سلاح، پول، مزدوران و مستشاران نظامی خارجی غرب به کی‌یف کمکی به شکست نخوردن نیرو‌های کی‌یف نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار