نصب سامانه ثبت تخلف در محور باغیک- تفرش قم

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، دو دستگاه سامانه ثبت تخلف درمحور باغیک- تفرش نصب شد.

حمید سالاری، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای  قم گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی که با هماهنگی پلیس راه صورت گرفت، نسبت به جانمایی و نصب دودستگاه سامانه ثبت تخلف درمحور باغیک- تفرش (ابتدای محور و پیچ طینوج) اقدام شد.

وی میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار این طرح به صورت مشترک (ملی – استانی) و هریک به میزان ده میلیارد ریال جهت نصب و نگهداری سه ساله آن‌ها تامین و هزینه شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم جمع کل سامانه‌های ثبت تخلف منصوب درسطح راه‌های استان قم را با احتساب این دوسامانه، ۷۵ دستگاه اعلام کرد و تصریح نمود: از ویژگی‌های فنی سامانه‌های ثبت تخلف نصب شده، قابلیت ثبت لحظه‌ای و متوسط سرعت خودرو ست که این قابلیت امکان دورزدن دوربین‌ها توسط رانندگان متخلف را منتفی می‌سازد.

 سالاری درادامه یادآور شد: درطول راه‌های مواصلاتی استان قم، ۲۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری نیز، قرار دارد که در کنترل و نظارت برترافیک جاده‌ای استان نقش مهمی دارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ضرورت ثبت تعداد خودرو‌های متردد از محور‌های جاده‌ای پرداخت و گفت: هرنوع برنامه ریزی به منظور ارتقا ایمنی راهها، تسهیل ترافیک، نگهداری و بهسازی راهها، منوط به داشتن آمار صحیح و برخط از ترددات جاده‌ای است که بحمدا... درسطح محور‌های استان ۷۷ دستگاه تردد شمار نصب شده اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای  قم از دیگر آیتم‌های ملحوظ درامر نگهداری راهها، جلوگیری از فراربار و ... به ضرورت استقرار سامانه‌های توزین درحال حرکت جاده‌ای اشاره و خاطرنشان ساخت: یک دستگاه توزین درحال حرکت در محور قدیم قم- کاشان نصب شده که  با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، افزایش کمی و ارتقا کیفی این سامانه دردستور کار اداره کل متبوع قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار