عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش شهید سلیمانی در منطقه نکاتی را بیان کرد.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهید سلیمانی نقش بسیار برجسته‌ای در منطقه ایفا کرد و توطئه بزرگ آمریکا و صهیونیست‌ها را با سرکوب داعش مهار کرد ؛ کاری کرد که نقشه‌های آمریکا، صهیونیست‌ها و در کل استکبار جهانی در منطقه نقش بر آب شود. بعد از این مرحله بود که رژیم صهیونیستی احساس کرد نقشی ندارد  تا با تکیه برآن بتواند در میان کشور‌های منطقه اختلاف ایجاد کند و تماشاگر باشد بلکه تمام فشار‌ها از اطراف و درون سرزمین‌های اشغالی و همچنین فلسطین علیه رژیم صهیونیستی قیام می‌کنند و فشار بر آن وارد می‌کنند. تا جایی که در درون خود این رژیم کشتار بی رحمانه مردم غزه و به خصوص زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌ها موجب می‌شود تا بسیجی در افکار عمومی جهان ایجاد شود مبنی بر اینکه جلوی اقدامات جنایتکارانه این رژیم گرفته شود.

وی ادامه داد: باید به سردار سلیمانی دست مریزاد گفت، زیرا کاری کرد که نیرو‌های فلسطینی خود کفا شوند و روی پای خود بایستند و بعد از سالیان دراز که سرزمینشان اشغال شده بود و ظلم مضاعف علیه شان تحمیل شده بود بتوانند قیام کنند و در برابر فشار‌های تحمیلی رژیم صهیونیستی بایستند؛ ولو به قیمت نشان دادن مظلومیت فلسطین باشد. نیرو‌های گردان‌های القسام و همینطور نیرو‌های جهاد اسلامی با اینکه نیرو‌های اندکی هستند، اما توانستند در برابر لشکر‌های مجهز و مکانیزه رژیم صهیونیستی که خود را چهارمین قدرت نظامی جهان میدانست مقاومت کند و آن‌ها را چنان غافلگیر کند که همه دنیا و سیاستمدارانش متعجب شوند که چطور اطلاعات مربوط به این جمع محدود با اینکه همه چیز زیر نظر رژیم صهیونیستی بود، اما مطلع نشده بودند و غافلگیر شدند و نتیجه اش شکست سنگینی بود که متحمل شدند و الان هم میخواهند شکست خود را با تعدد بمباران‌ها برروی مردم غزه و تخریب خانه‌ها و بیمارستان‌ها جبران کنند، اما هرگز نمیتوانند این شکست را جبران کنند.

مصباحی مقدم افزود: هم شهید سلیمانی و هم یارانش از جمله شهید موسوی و شهید همدانی از افرادی هستند که راه حاج قاسم را ادامه دادند و از ایشان درس آموختند. هنوز هم عزیزانی از رزمندگان تربیت شده حاج قاسم وجود دارند چه در عراق، چه ایران، چه لبنان، چه فلسطین و... که این راه را ادامه وگسترش میدهند. هرچه زمان از شهادت شهید سلیمانی گذشته است، اما دامنه فعالیت‌ها و حرکات نیرو‌های مقاومت در منطقه چندین برابر توسعه یافته است و رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفته است. برای مثال یمنی‌ها با اینکه فقیر هستند و با محدودیت‌های امکانات دست وپنجه نرم می‌کنند، اما حمل و نقل رژیم صهیونیستی را مهار می‌کنند و تا حدودی هم موفق بوده ند و هزینه‌ها را برای این رژیم بالا برده اند تا جایی که مجموعه جریان مقاومت گسترش یافته است و همزمان با مقاومت ملت فلسطین و خصوصا مردم غزه شاهد این هستیم که نیرو‌های مقاومت در عراق مراکز نظامی آمریکا را در عراق و سوریه مورد حمله قرار میدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مجموعه نیروهای مقاومت همه با هم به مهار رژیم صهیونیستی قدام می‌کنند از این نظر است که می‌گوییم شهید سلیمانی برای دشمن خطرناکتر از قاسم سلیمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
کاش همه مثل سردار از خودگذشتگی داشتن وفکر خانه ویلا و ماشین آنچنانی نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۲
خدا ان خود کفای را دشمنم نسب نکونه
آخرین اخبار