افزایش ۷۳ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: تعداد داوطلبان مجلس از این حوزه انتخابیه 73 درصد افزایش یافته است.

فرماندار ارومیه شامگاه سه شنبه دوازدهم دی ماه در نشست تخصصی نقش رسانه در مشارکت قوی و رقابت واقعی در انتخابات ضمن تشریح راهبردهای سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از افزایش ۷۳ درصدی ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ارومیه نسبت به دوره پیش خبرداد.

غلامحسین عماری با بیان اینکه ۵۷۷ نفر از حوزه انتخابیه ارومیه برای ۳ کرسی مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کرده بودند که حدود نیمی از این داوطلبان یعنی ۲۸۴ نفر ثبت نام خود را نهایی کردند، افزود: ثبت نام داوطلبین ۳ کرسی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ارومیه نسبت به یازدهم ۷۳ درصد رشد داشته که نشان از فراهم شدن بستر حضور برای همه سلایق و دیدگاه‌ها در انتخابات پیش رو است.

وی ادامه داد: شهرستان ارومیه حوزه اصلی برای انتخابات خبرگان رهبری از آذربایجان غربی خواهد بود و سایر شهرستان‌ها حوزه‌های فرعی هستند، ادامه داد: برای ۳ کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری آذربایجان غربی نیز، ۲۰ نفر ثبت نام کردند.

فرماندار ارومیه از افزایش ۱۰ درصدی شعبات اخذ رای در انتخابات پیش رو در ارومیه خبرداد و اظهار کرد: ۵۴۳ شعبه اخذ رای برای ۳ کرسی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان ارومیه تعیین شده و یک شعبه اخذ رای برای هموطنان مسیحی ارمنی و ۵ شعبه نیز برای هموطنان مسیحی آشوری و کلدانی‌ در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: طی ۴۵ سال اخیر توفیق داشتیم، ۴۰ انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و مردم در مدیریت کلان کشور دخالت داشته باشند. 

در این نشست مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان غربی هم اظهار کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو، از ظرفیت تمام گروه های فکری، افراد مرجع و گرایش های سیاسی در برنامه های رادیویی و تلویرزیونی استفاده خواهد شد.

ناصر حجازی فر ادامه داد: باید اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی توسط رسانه های محلی و رسانه ملی تبیین شود.

در ادامه این نشست برخی از فعالان رسانه ای استان برای افزایش مشارکت سیاسی بیان واقعیت ها، دسترسی به منابع رسمی و استفاده از ظرفیت های رسانه ای استان را مورد تاکید قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.