مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تغییر کاربری غیرمجاز امسال در سطح ۲۶۳ هکتار اراضی کشاورزی استان شناسایی و ۱۸۰ هکتار از این میزان اعاده به وضع سابق شد.

بهرام میردریکوند گفت: در این راستا یک هزار و ۴۸۸ مورد از گزارش های مردمی و نتایج نظارت ماهواره ای و پایش حضوری مبنی بر تخلف تغییر غیرمجاز کاربری دریافت و یک هزار و ۴۶۳ مورد بررسی شده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته یک هزار و ۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۲۶۳ هکتار شناسایی و توقف اخطار عملیات ساخت و ساز صادر و ۱۸۰ هکتار بازگشت به وضع سابق شد ، همچنین قلع و قمع ساخت و ساز در ۳۱۹ مورد بی توجهی به اخطاریه ها، صورت گرفت.

به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان چهار هزار و ۴۶۰ هکتار زمین نیز برای یکپارچه سازی اراضی در استان شناسایی شد که تاکنون یک هزار و ۵۶۰ هکتار انجام شده است.

واگذاری بیش از ۳۹ هزار هکتار اراضی به کشاورزان

میردریکوند همچنین با تاکید بر رفع تداخل اراضی بین کشاورزان و دولت یادآور شد: تحقق این مهم موجب کاهش حجم پرونده های قضایی، تثبیت مالکیت کشاورز و برنامه و مدیریت دقیق زمین ها می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در مجموع ۸۲۳ پلاک از یک هزار و ۵۰۸ پلاک موجود در استان به مساحت یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۰۵ هکتار دارای تداخل اراضی تعیین تکلیف شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ۳۹ هزار و ۶۹۵ هکتار از منابع ملی، حق قانونی کشاورزان بوده و به عنوان اراضی غیرملی تثبیت شد، همچنین ۳۴۲ هزار و ۹۰۷ هکتار تثبیت و آماده صدور سند در قالب برنامه کاداستر است.

۱۸۰ هکتار تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در لرستان متوقف شد

انجام ۸۰ درصد تثبیت پلاک ها در دولت سیزدهم

میردریکوند گفت: ۸۰ درصد پلاک های شناسایی و تعیین تکلیف شده توسط دولت سیزدهم انجام شد، تا جاییکه طی حدود هفت سال قبل از سال ۱۴۰۰، تنها ۴۵ پلاک در سامانه تثبیت و شکاف عمیقی بین کشاورزان و نماینده دولت ایجاد شده بود.

وی افزود: امسال ۳۷۹ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف و تا پایان سال جاری نیز جشن اتمام تداخلات اراضی در لرستان برگزار و مرحله ثبت کاداستر آغاز می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: حفاظت از زمین های کشاورزی به عنوان بستر تولید ضروری می باشد که در مجموع تاکنون برای ۲۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هفت هزار و ۱۰۰ سند تک برگ صادر شده است.

لرستان دارای ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

 منبع: ایرنا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.