مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت بهاره در سطح۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان آغاز شده و برداشت از اواخر خرداد انجام می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت بهاره در سطح۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان آغاز شده و برداشت از اواخر خرداد انجام می‌شود.

جواد صالحیان افزود: تاکنون ۱۲ هزار هکتار کاشت عدس با پیش بینی برداشت ۶ هزار و ۵۰۰ تن انجام شده و کشت ۷۲ هزار هکتار زمین کشاورزی نخود نیز در حال انجام است.

او  مهمترین کشت‌های بهاره لرستان را به چغندر قند، باقلا، پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصولات به ترتیب پنج هزار و ۵۰۰، چهار هزار و ۲۰۰، یکهزار و ۱۲۵۰، هزار، پنج هزار و ۷۵۰ هکتار است.

او متوسط برداشت نخود از مزارع استان را حدود ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی برداشت سایر محصولات بهاره ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تن برآورد شده است.

صالحیان با اشاره به رتبه اول یا دوم استان طی سال‌های گذشته در خصوص تولید حبوبات تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر اراضی کشت بهاره لرستان در شهرستان‌های شمالی و سرد استان واقع شده تاریخ کاشت در این مناطق فرا نرسیده است.

ازمجموع ۸۰۰ هزار هکتار اراضی آبی لرستان حدود ۲۲ درصد آبی و مابقی دیم هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.