تولید علم هم راستا با تولید فناوری است

معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: تولید علم هم راستا با تولید فناوری است و دانشگاه‌های علوم پزشکی پیشرو در تولید علم هستند.

 

یونس پناهی معاون تحقیقات وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی و تقدیر از پژوهشگران کشور گفت: جشنواره رازی در بهمن برگزار می‌شود و از تحقیقات، برای رسیدن به مرجعیت علمی و حل مسائل حوزه سلامت توقع زیادی می رود. 

وی بیان کرد: برای پاسخگویی به نیازهای حوزه سلامت باید تمام نیازمندی‌ها احصا شود. نیازهای‌های حوزه سلامت به هفت بخش تقسیم بندی شده است همچنین نیازهای حوزه سلامت مسئله‌محور شده است.

او می‌گوید: اجرای طرح‌های ژن درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف سپرده شده است و معتقدم که تولید علم هم راستا با تولید فناوری است. در حال حاضر حدود ۲۷۰ دانشمند معادل یک درصد در حوزه سلامت داریم و از طرح های تحقیقاتی حمایت لازم انجام می‌شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کادر سلامت در میدان کرونا خوش درخشیده اند و در زمینه خرید واکسن و دارو به دلیل تحریم‌های دشمنان با اینکه دچار مشکلاتی شده بودیم اما این کار با تلاش کادر جامعه پزشکی انجام شد. 

رستمی ادامه داد: تمدن مدعی حقوق بشر در بن‌بست‌های فراوانی گیر کرده است. بن بست‌های زیادی در جامعه بشری وجود دارد که مسئله فلسطین و حمله به مراکز درمانی از جمله این موارد است. 

وی افزود: بازدارندگی در برابر بیماری‌ها ضرورت دارد و مرجعیت علمی در حوزه سلامت محسوب می شود و  دانشگاه‌ های علوم پزشکی،  پیشرو در زمینه تولید علم است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.