به گفته یک مکانیک متخصص، بررسی رایگان و یک تمیزکاری ساده می‌تواند راز عملکرد بهتر خودروی شما در زمستان باشد.

اسکاتی کیلمر که بیش از ۵۰ سال در تعمیر خودرو‌ها تجربه دارد، توضیح داد که چگونه در هوای سرد بهترین استفاده را از موتور خود داشته باشید.

اسکاتی یک مکانیک متخصص، گفت: «هرچه هوا سردتر باشد، باتری اتومبیل شما سخت‌تر ماشین را روشن می‌کند. چون موتور در سرما سخت می‌چرخد و روغن ماشین هم سنگین‌تر است. وقتی هوا صفر درجه سانتیگراد باشد، ۳۵ درصد از قدرت میل لنگ باتری از دست می‌رود. البته، مشکل دیگر این است که اتصالات در خودرو کثیف و گاهی دچار خوردگی می‌شوند که این هم کار را سخت‌تر می‌کند.» به گفته کیلمر این موارد می‌تواند تاثیر مستقمی روی باتری‌های خودرو و تولید برق کند.

جریان برق توسط دو صفحه فلزی غوطه ور در محلول الکترولیت ایجاد می‌شود. هنگامی که باتری شارژ می‌شود، این صفحات با محلول واکنش داده و الکترون تولید می‌کنند که به عنوان جریان الکتریکی به مدار منتقل می‌شود. در دمای انجماد، این فرآیند کارایی کمتری دارد، زیرا واکنش در اثر سرما کندتر می‌شود و تولید، حفظ و تخلیه نیرو برای باتری دشوارتر می‌شود.

خوشبختانه، کیلمر چند راه حل سریع ارائه کرد که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

اول از همه، پایانه‌های باتری (اتصالات فلزی بالای باتری) را به طور مرتب تمیز کنید؛ به خصوص اگر زنگ زدگی یا خوردگی روی آن‌ها مشاهده کردید. همیشه مطمئن شوید که موتور خاموش است و اتصال باتری قطع شده است.

یک راه آسان برای تمیز کردن باتری‌ها این است که کمی جوش شیرین و سپس چند قطره آب لیمو روی آن بریزید و سپس با پنبه یا مسواک روی آن بکشید. پس از انجام این کار، کمی ژله نفتی، مانند وازلین به هر پایانه بمالید و آن‌ها را دوباره وصل کنید، این بار با پایانه مثبت شروع کنید.

توصیه دوم اسکاتی این است که باتری خودرو را مرتباً توسط یک مکانیک محلی بررسی کنید، به خصوص اگر بیش از سه سال از عمر آن گذشته باشد؛ چون آن‌ها می‌توانند به شما توصیه کنند که آیا نیاز به تعویض باتری دارید یا خیر. این کار از خرید یک باتری نو کم هزینه‌تر است.

همیشه هنگام کار با برق برای جلوگیری از شوک یا برق گرفتگی احتمالی اقدامات احتیاطی را انجام دهید و اگر در مورد نحوه انجام آن مطمئن نیستید کار را توسط یک متخصص انجام دهید.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: زمستان ، خودرو ، مکانیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۹ دی ۱۴۰۲
حالش خوش نیست باتری های ما قبلا سر سال الان جدیدا سر بیست ماه تلق یک باطری خارجی روی پراید هفت سال داشتم تازه ضعیف شده بود هنوز قطع نکرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
کو‌سرما ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
کو سرما؟؟؟؟؟؟
کو طول عمر باتری برای سه سال؟
همه باتری ها مثل اینکه هوشمند هستن وقتی گارنتی شون تموم میشه از کار میفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
من باتری ۷۵ آمپری گذاشتم روی پیکان الان ۴ ساله داره مثل فر فره استارت پیکان رو میچرخونه پارکینگ هم ندارم تابستون و زمستون توی حیاطه زمستون خیلی که هوا سرد باشه اول صبح با استارت دوم روشنه
اگر دینام و افتامات دینام درست کار نکنن و بیش از حد باتری رو شارژ کنن عمر باتری کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
کدو سرما ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۹ دی ۱۴۰۲
یک باتری نو بخری مشکل حل میشه
آخرین اخبار