تعداد مواکب کرمانشاه به ۲۵۳ موکب افزایش یافت

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت : تعداد مواکب مردمی ثبت شده در استان از ۳۰ موکب در سال ۱۳۹۰ به ۲۵۳ موکب طی امسال افزایش یافت.

بهمن صحرایی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی و موکب داران اربعین شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه خدمت رسانی در مسیر اربعین به زوار سیدالشهدا (ع) یک فرصت ارزنده از سوی خداوند است، گفت : گرامیداشت اربعین ارزشمند است و همچنان که هر سال به این جذبه افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه به عنوان استان‌های معین در کربلا تعیین شده است و کار احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) بعنوان یک پروژه با عظمت در سطح ۲۲۰ هزار مترمربع در نجف به اتمام رسیده و شبستان حضرت زینب (س) از خیمه گاه تا تل زینبیه با ۵۵ درصد پیشرفت در حال انجام است.

حجت الاسلام سید عباس موسوی امام جمعه گیلانغرب در ادامه این مراسم با بیان اینکه خدمت رسانی در مسیر اربعین اعتقادی است گفت: قدم گذاشتن در مسیر خدمت به زوار امام حسین (ع) بزرگترین اجر را دارد همچنانکه در روایات خدمت به خلق الله بعداز ایمان به خدا ذکر شده است.

فرماندار گیلانغرب تجلیل از عوامل اربعین را حرمت نهادن به خادمان امام حسین (ع) دانست و گفت: گیلانغرب امسال چهار موکب اصلی را در بخش گواور، شهر گیلانغرب، مرز سومار و منذریه عراق برای خدمات رسانی به زائران اربعین پوشش داد.

علی پروین افزود: امسال اربعین در بازه زمانی معینی مواکب کشور از مرز سومار به عراق انتقال یافت که تلاش می‌شود با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز زمینه اعزام زوار از مرز سومار به عنوان نزدیکترین وامن‌ترین مرز به عتبات و مرکز عراق هرچه زودتر فراهم شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.