کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز مربوط به سهام و حق تقدم حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۶۵۱ واحد ثبت شد.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز ۴ دی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۵ هزار واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۴ واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۶۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۰ هزار و ۶۲۴ واحدی ایستاد تا امروز بازار سرمایه شاهد روندی منفی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: حجم معاملات امروز مربوط به سهام و حق تقدم حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۴ هزار و ۶۵۱ واحدی ثبت شد همچنین سرانه خرید افراد حقیقی امروز ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سرانه فروش حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رقم خورد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: بازار سهام امروز شاهد خروج ۲۵۶ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی بود و تنها ۳۷ درصد بازار یعنی ۲۸۲ نماد به کار خود در محدوده مثبت پایان دادند. امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی به صنعت واسطه گری مالی با ۵۴ میلیارد تومان اختصاص یافت و صنعت بیمه هم با ۷۱ میلیارد تومان بیشترین خروج نقدینگی را ثبت کرد.

او در خصوص عوامل اثر گذار بر روند بازار هم بیان کرد: بحث کاهش نرخ ارز امروز مهم‌ترین اخبار حوالی بازار بود که بر روند حرکتی نماگر‌های بازار سرمایه هم اثر گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار