پژوهشگران و نوآوران برتر محیط زیست تجلیل می‌شوند

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست، از برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

 نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست گفت: جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر سازمان حفاظت محیط زیست در چهار گروه پژوهشگر برتر، فناور برتر، اداره کل حفاظت محیط‌زیست برتر و طرح پژوهشی برتر در روز پنجم دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی، تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران را در راستای تحقق ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند ۱۳ از سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی رهبری دانست و افزود: این جشنواره با هدف تقویت زیرساخت‌های پژوهش در ساختار سازمانی، توسعه پژوهش‌های مؤثر در حل چالش‌های اولویت‌دار محیط‌زیست و ارتقای فرهنگ تحقیق و پژوهش، با رویکرد تشویق افرادی که در این مسیر کوشا بوده‌اند، برنامه‌ریزی شده است.

مرادی تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب نفرات برگزیده این جشنواره مطابق با دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسط دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری محیط‌زیست به عنوان دبیرخانه جشنواره تهیه شد و مدارک و مستندات همکارانی که فعالیت‌های پژوهشی یا فناورانه خود را مطابق با شاخص‌های اعلام شده از سوی دبیرخانه انجام داده‌اند، توسط داوران جشنواره بررسی و پس از جمع‌بندی امتیازات، از نفرات برگزیده هر چهار گروه حاضر در جشنواره تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی با تأکید بر نقش مهم پژوهش در افزایش بهره‌وری سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدام‌های کلیدی کشور از طریق تأمین اطلاعات و داده‌های دقیق و معتبر، گفت: باید به سوی تقویت پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور حرکت کنیم و در این راه، نیازمند همگرایی و هم‌افزایی همه متولیان امر هستیم.

برچسب ها: محیط زیست ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.