نمایشگاه روایت پیشرفت در سالن امید دانشگاه بیرجند به مدت چهار روز بر پاشد.

این نمایشگاه در هفت غرفه تجهیزات پزشکی جمهوری اسلامی ایران و یک مدل جت تاکسی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

نمایشگاه روایت پیشرفت از ساعت ۹ صبح تا هفت شب به مدت چهار روز به روی علاقه‌مندان باز است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ثروت چیزی جزء تولید نیست و در حال حاضر چه تولیدی بالاتر از تولید دانش بنیان است.

او با بیان اینکه اقتصادی پویاتر است که یادگیرنده باشد افزود: باید از اشتباهات درس بگیریم و آن را اصلاح کنیم چرا که شناخت نقطه ضعف‌ها و یادگیری منجر به پیشرفت خواهدشد.

اشرفی بیان کرد: پیشرفت زمانی است که جامعه‌ای مطالبه گر باشد و قشر دانشجو به عنوان یکی از ارکان مطالبه گری در جامعه است چه بهتر که دانشجویان راویان پیشرفت باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشجویان همیشه درجریان مطالبه گری پیش قدم هستند و چه خوب است که اتفاقات خوب کشور را در عین حفظ تفکر انتقادی و مطالبه گری، آن‌ها را نیز روایت کنند.

اشرفی از دانشگاه بیرجند در برگزاری نمایشگاه «روایت پیشرفت» قدردانی کرد و بر برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در استان تاکید کرد.

 لامعی گیو در آیین افتتاح نمایشگاه روایت پیشرفت که در دانشگاه بیرجند برگزارشد، گفت: ما در دانشگاه بیرجند چند سند مبنا ونقشه پیش روقرارداده ایم که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است که اگر به بیانیه به درستی عمل شود نه تنها می‌توانیم از موانع عبور کنیم بلکه خواهیم توانست در همه عرصه‌ها بخصوص عرصه علم و فناوری پیشرفت کنیم.

او گفت:رهبر معظم انقلاب لازمه پیشرفت کشور را توجه به علم، دانش و فناوری می‌دانند و مبنای همه این‌ها تحقیق و پژوهش و در یک کلمه جهاد علمی است.

رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، افزود: باید دستاورد‌های بیش از ۴۰ سال انقلاب را برای قشر جوان تبیین کنیم ویکی از اهدافی که در راستای جهاد تبیین در دستور کار دانشگاه قرار دارد؛ اعزام گروه‌های دانشجویی و حتی اساتید به راهیان پیشرفت است.

حجت الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: این مجموعه را می‌تواند به عنوان جهاد اقتصادی که در فرهنگ دینی ما نیز محسوب می‌شود عنوان کرد.

او با بیان اینکه هر کار و تلاشی به عنوان جهاد محسوب می‌شود، افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما در جبهه رزم با دشمن ایستادگی کردند که در این میدان رزم ۲۳۰ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کریده ایم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: رهبرمعظم انقلاب در سخنانشان می‌فرمایند که جهاد تنها جهاد رزم نیست بلکه جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی و ... نیز، جهاد است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با تاکید براینکه خواص جبهه حق باید در برابر جنگ دشمن آماده باشند، افزود: تلاش در جبهه علمی، بهداشت و درمان نیز جهاد محسوب می‌شود.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: حرکت عظیم علمی نیازمند تلاش بیشتر بوده و دانشگاه بیرجند در این خصوص فعالیت خوبی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.