مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه امسال در مجموع بیش از ۲۰ تن موادغذایی فاسد در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

امید صادق‌امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به کشف بیش از ۲۰ تن موادغذایی فاسد در این شهرستان، گفت:  این موادغذایی فاسد و غیربهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیر مجاز برخی دیگر از اقلام غذایی بود که توسط کارشناسان ضبط و با دستور دادستان امحا شد.

وی اضافه کرد: این مقدار موادغذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسد شدن به علت رعایت نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در ادامه گفت: کارشناسان این شبکه امسال در مجموع ۷۵ مورد را به دلیل تخلف بهداشتی به قضایی معرفی و ۹ فروشگاه را نیز به دلیل عرضه مواد غیربهداشتی پلمب کردند.

وی از شهروندان خواست موادغذایی و پروتئینی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره تلفن‌های با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ گزارش دهند.

به گفته صادق امیری، شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار