مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: حدود ۱۶ تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف توسط اکیپ‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای امحا شده است.

بهاء الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در طول نیمه اول سال جاری نیز حدود ۱۶ تن انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف توسط اکیپ‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال کشف و ضبط و با دستور مقام قضایی امحا شده است.

وی اضافه کرد: در طول اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی ۱۸ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۹ تیم بازرسی دو نفره در دو نوبت صبح و عصر با همکاری ادارات جهاد کشاورزی، اصناف، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، شهرداری و نظارت بر اماکن بر این مراکز نظارت داشتند.

حسینی از شهروندان خواست از خرید مواد غذایی فاقد شرایط ۹ گانه بسته بندی شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد و یا سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولید کننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده جمله ساخت ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.