رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سردشت با ۵۰ میلی‌متر بارندگی طی شبانه‌روز گذشته پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی لقب گرفت.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته در بسیاری از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی شاهد بارش باران بودیم که بیشترین مقدار آن در سردشت ثبت شد و بارش‌ها در پیرانشهر ۳۲.۴ میلی‌متر، در اشنویه ۱۲.۲ میلی‌متر، مهاباد ۵.۳ میلی‌متر، بوکان ۲.۳ میلی‌متر، شاهین‌دژ ۱.۵ میلی‌متر، نقده ۱.۵ میلی‌متر و تکاب حدود یک میلی‌متر بود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد شدید همراه بود و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در نقده ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد و سرعت باد در مهاباد نیز به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه اظهار کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و وزش باد شدید تا فردا در منطقه تداوم خواهد داشت.

محمدپور ادامه داد: با خروج این سامانه از روز دوشنبه حداقل دمای هوای استان به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و پلدشت با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.