نفوذ دلالان در توزیع بار

جمعی از رانندگان کامیون از توزیع ناعادلانه بار و نفوذ دلالان در امر توزیع بار گلایه‌مند هستند.

به گفته رانندگان توزیع بار باید به صورت شفاف و از طریق سامانه‌ی توزیع بار انجام شد اما راکثرا با دلالی، رابطه و کمیسیون‌های گزاف بین رانندگان توزیع می‌شود.

 رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این خصوص گفت: موضوع وجود دلالان مورد تایید نیست و رانندگان اصل تامین بارشان باید از طریق شرکت‌های باربری صورت گیرد و رانندگان نباید از بستر غیر قانونی و از افرادی که وجاهت قانونی ندارند بدنبال بار باشند که در این شرایط دلالی به وجود می‌آید. 

او افزود: در ساز وکار قانونی و جذب بار از طریق شرکت‌ها قانونی باربری هرگونه عددی خارج از ضوابط بارنامه اگر از راننده اخذ شود در کمیسیون مربوط بررسی می‌شود و حمایت جدی در این حوزه از رانندگان داریم و از خطوط قرمز ما اخذ موارد اضافه از رانندگان است، ولی درصورتی که افرادی خارج از وجاهت قانونی وارد می‌شوند دیگر موردی برای پیگیری نداریم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: در زمینه موضوع سامانه اعلام بار مجازی در ابرکوه، مروست و بافق راه اندازی شده و سایر شهرستان‌ها این سامانه در حال راه اندازی است و اگر این سامانه راه اندازی شود راه سواستفاده دلالان بسته می‌شود. 

رستگاری خاطرنشان کرد: در یزد سامانه اعلام بار داریم و سایر شهرستان‌ها بار‌ها از طریق شرکت‌های باربری بارنامه می‌شود و رانندگان باید به این شرکت‌ها مراجعه کنند.

برچسب ها: رانندگان ، دلالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.