برگزاری پویش استانی قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی از برگزاری پویش استانی قرارداد خرید گندم در قالب طرح کشاورزی قراردادی در این استان خبر داد.

 علیرضا شاهدی  گفت: پرداخت کمک هزینه خرید گندم از مزرعه تا محل تحویل محصول به حساب کشاورز از قرار هر تن یک میلیون و ۵٠٠ هزار ریال از اقدامات این طرح می‌باشد. 

وی با بیان اینکه در این طرح حق بیمه سهم کشاورز با ۲۰ درصد تخفیف در زمان تحویل محصول از بهای محصول تحویلی کسر می‌شود تصریح کرد: عوامل خطر شامل خشکسالی، باد گرم و بادزدگی، تگرگ، زلزله، سرما و یخبندان زمستانه، سیل و طوفان است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ابلاغی عملکرد گندم، در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، به قرار سه هزار و ۸۵۷ کیلوگرم برآورد تولید در هکتار برای کشت آبی و یک هزار و ۱۲ کیلوگرم برآورد تولید در هکتار برای کشت دیم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی ادامه داد: بر این اساس کمک هزینه حمل پرداختی برای برداشت و تحویل یک هکتار در کشت آبی پنج میلیون و ۷۸۰ هزار ریال و یک هکتار در کشت دیم مبلغ یک میلیون و ۵۱۰ هزار ریال است.

 شاهدی گفت: حق بیمه کشت دیم به قرار هر هکتار سه میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است که با کسر ۲۰ درصد مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال می‌شود.

وی افزود: درصورت تمایل کشاورز به بهره مندی از مزایای جهش تولید، بصورت نقدی با تخفیف یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریالی (جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام) در تعرفه بیمه جهش تولید استفاده نموده و همزمان درطرح کشت قراردادی ثبت و انعقاد قرارداد از مزایای هردو طرح بهره مند می‌شوند.

برچسب ها: تولید ، کشاورزی ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار