ظرفيت سازي در حوزه کشاورزي؛ نياز آينده کشور

رئيس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي بر لزوم ظرفيت سازي در حوزه کشاورزي تاکيد کرد و گفت: عمده هدف گذاري هاي ما در توليد محصولات کشاورزي بايد از محل ظرفيت سازي هاي جديد باشد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عباس رجائي با بيان اينکه هم اکنون از همه ظرفيت هاي کشاورزي کشور استفاده نمي شود افزود:‌ در افق 1404 قرار است وزارت جهاد کشاورزي 300 ميليون تن محصول کشاورزي توليد کند اما با توجه به برخي اقدامات نامناسب اين وزارتخانه در سالهاي اخير اين موضوع بعيد است.

وي با بيان اينکه بايد براي تامين غذايي جمعيت 150 تا 250 ميليوني کشور هم در آينده آماده باشيم گفت: استفاده حداکثري از ظرفيت هاي فعلي بخش کشاورزي، ارتقاي بهره وري و استفاده از فناوري هاي نوين مي تواند ما را به اين هدف برساند.

رجائي نقش سازمان دامپزشکي را در تهيه غذاي سالم مهم دانست و با بيان اينکه کمبود بودجه يکي از مشکلات اين سازمان است پيشنهاد کرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بخشي از بودجه سلامت را در اختيار اين سازمان قرار دهد.

وي همچنين به توليدات دارو و واکسن و سرم براي دام اشاره و اضافه کرد: هم اکنون نگاهي در وزارت جهاد کشاورزي مبني بر خصوصي سازي موسسه تحقيقات واکسن و سرم سازي رازي وجود دارد که ما با آن موافق نيستيم.

رجائي همچنين بر لزوم شناسنامه دار کردن دام هاي کشور تاکيد کرد و گفت:‌ اين وظيفه مهمي است که بر عهده سازمان دامپزشکي کشور گذاشته شده است که بايد با سرعت بيشتري آن را پيش ببريم تا نگراني ها از واردات دام هاي آلوده به کشور کاهش يابد./س
برچسب ها: کشاورزی ، تولید ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار